steeds vroeger wakker...

Hoi,

Mijn zoontje Enzo is nu ruim 7 maanden en al een paar weken wordt hij steeds vroeger wakker. Voorheen was het altijd rond kwart voor 8, maar nu zitten we al op kwart over 6?? Ik weet dat veel kinderen rond die tijd opstaan, maar Enzo is duidelijk nog niet uitgeslapen. Hij ziet heel bleek en is lang niet zo vrolijk als anders. Hij ligt dan te jammeren in bed waardoor zijn speen er steeds uitgemikt wordt en hij helemaal niet meer in slaap komt. Als we hem eruit halen is hij even heel vrolijk maar al snel moe en verdrietig. Op de dag slaap hij van 10.30 tot 11.45 en van 15.00 tot 16.00. Soms is het wat eerder of wat later. Hij gaat rond 19.30 naar bed en slaapt bijna meteen. 'snachts wordt hij niet wakker.
Slaapt hij soms teveel? Hoe is dat bij jullie kleintjes? Wat is jullie slaapritme?
Ik hoop maar dat het snel over gaat en we ons tevreden mannetje weer terug krijgen.

groetjes van michelle
 
Hoi Michelle,

Wij hebben er ook één die steeds vroeger wakker wordt: we zitten nu op kwart voor 6. Volgens mij heeft het te maken met de tijd van het jaar. Het is nu ook vroeg licht en dan hoor je al vroeg de vogeltjes. In de winter sliep hij echt langer. Hij is nu trouwens 13 maanden. We geven hem trouwens niet zo vroeg een fles, hoor, dan went hij er nog meer aan.

Volgens mij slaapt Enzo niet te veel hoor. Overdag maar zo'n 2 uur en een kwartier als ik even snel reken. Dat kan makkelijk hoor. Ik ken er zat die veel meer slapen. Het is wel echt per kindje verschillend. Wat wij weer zijn gaan proberen is of hij na de ochtendfles weer naar bed wil. De ene keer gaat dat goed en de andere keer niet. Gewoon even proberen.

Groetjes,
Machteld
 
hallo,
oh gelukkig...........................
mijn zoontje van bijna 8 maanden sliep altijd tot 8 uur of half 9, heerlijk.
maar de laatste weken is het ook steeds vroeger, 7 uur. (ja, sorry het is nog geen kwart voor 6 maar ik vind het al vroeg genoeg).
het zou inderdaad wel eens kunnen komen door de tijd van het jaar.
ik hoop alleen wel dat het niet nog vroeger word, ik ben al niet zo'n ochtendmens.......
maar ik merk wel dat hij nu in de loop van de ochtend ook moe-er word. toen hij nog tot 8 uur doorsliep ging hij om half 12 naar bed tot ongeveer half 3. nu   begint hij om 10 uur al wat te jengelen, dus ga ik vandaag maar eens een ander schema bedenken.
groetjes
 
Ahhhh, nu weet ik waarom Stan (9mnd) vroeger wakker is dan voorheen...
Door de zomerperiode! Stom stom, niet aan gedacht.
Hij sliep voorheen ook tot een uurtje of 8. Een enkele keer zelfs tot half 9 á 9 uur. Maar nu wordt hij wakker rond ongeveer half 7 á 7 uur. Soms half 8 als hij in de "sleeping-mood" is. 's Avonds gaat hij tussen 19 en 20 uur naar bed.
Groetjes Marieke
 
hier nog 1
het was altijd 7 a half 8 en nu 15 over 6 mr. wil dan echt niet meer slapen , maar om half 9 word hij alweer onwijs moe doe hem dan een klein uurtje in bed en dan gewoon om 12 uur tot 2 weer zoals altijd.
vreemd he zou het dan echt door de zomertijd komen??

gr.sandra
 
Hallo,

Nou wij zijn ook de pineut! Emily werd altijd tussen 6;30-7 uur wakker. En nu is het dus 6 uur. Erg vervelend. Ze krijgt dan echt de fles nog niet hoor, pas om 7 uur. Ze murmelt wat in bed dus dat gaat verder goed, maar ja je bent toch wakker. Ik heb vanavond is de ramen afgeplakt met handdoeken (ziet er niet uit!) en   nu hoop ik dat dat gaat werken, dan kopen we meteen verduisteringsrolgordijnen. Jullie horen het wel of dit een succes is of niet!
Gr helen
 
Terug
Bovenaan