Steeds vroeger wakker!

Mijn zoontje is nu 4 maanden oud. Hij sliep met 12 weken pas door, maar toen sliep hij heerlijk tot 7 uur. Nu   wordt hij steeds vroeger wakker. Inmiddels is het 5.30 uur. Rekken met een speentje helpt dan niet. Hij is klaar wakker en wil er gewoon uit. De fles krijgt hij gewoon om 7 uur, want het is geen honger als hij wakker wordt.
Rond 19:30 uur gaat hij naar bed (later gaat echt niet) en om 23:00 geven wij hem nog de fles. Heeft iemand tips??

Mijn dochtertje is nu 17 weken. SInds vorige week werd ze ook steeds vroeger wakker. Kwam ze eerst om 6.30, toen een paar dagen om 5.30 en toen al om 4.30. Ik ben sinds 3 dagen begonnen met door de laatste voeding rijstebloem te doen en ze slaapt nu al 3 dagen weer door tot 6.30. Ik hoop dat het zo blijft.

Groetjes,

Helga mv Roos

hoi hoi,

Ik sta soms een beetje versteld van jullie verwachtingen wb het slapen. Begrijp me goed, ik ben ook erg blij dat mijn kleine mannetje lekker doorslaapt, maar het is geen moeten.

Kleine kids reageren erg primitief en primair, logisch toch? Honger is huilen.... Een kind hoeft nog helemaal niet door te slapen op zo'n jonge leeftijd en ga er alsjeblieft niet vanuit dat dat zou moeten! Het is mooi meegenomen maar verwacht niet dat dit zo blijft!!!!!!!!! Een kind is in de groei, maakt sprongen heeft nukken en angsten en verwerkt veel. Onze oudtse zoon is nu 3 jaar en is altijd een goede slaper geweest, maar het heeft wel bijna 1,5 jaar geduurd voordat we echt konden zeggen dat hij goed doorsliep! En nog steeds is hij regelmatig wakker, dan weer bang voor een olifant onder zijn bed, dan weer omdat zijn neus dicht zit, dan weer omdat hij dorst heeft.......

Kortom: maak je niet te druk! Als ze doorslapen is dat mooi meegenomen, maar is echt geen MOETEN ! Ik lees soms hier ook topics over het trainen van kleine kids in het doorslapen....ahhhhhhh.......ik heb het hierover gehad op het cb en met anderen, een baby reageert nog zo primair, neem hem dat niet af.  

Wees blij met de nachten dat hij/zij lekker doorslaapt en jij/jullie dus ook! Doen wij ook. Mijn man en ik werken allebei , ik 4 dagen en hij 5, dus we hebben onze rust echt nodig. ( zoals ieder ander)

En even voor de goede orde: ik ben niet zo'n ouder die om de haverklap naast het bedje staat, of bij elk kikje eruit gaat, of steeds een speentje terug duwt, of de baby maar in ons eigen bed neemt. niets van dit allen.  
Ik merk veel verschil tussen mijn beide kids. De oudste zoals gezegd een goede slaper, maar kwam ruim 1,5 jaar lang voor een voeding ( nee, niet aangewent gedrag) en mijn jongste slaapt nu sinds een paar dagen(!) uit zichzelf ( !) door.  

Geniet van je kids!

groetjes, Misja, mama van Thijmen ( 3jr) en Marten ( 13 weken)  

Misja,

Ik ben eigenlijk wel blij wat met wat je zegt. Lukas (41/2 mnd) is geen goede slaper. Maar de laatste paar nachten gaan super. Maar ik weet ook dat het zo weer kan veranderen. Desondanks blijf ik hopen dat ik ooit weer net zo lekker kan slapen als voorheen maar ik realiseer me steeds meer dat ik Lukas niet kan dwingen om het slaappatroon te handhaven wat ik zou willen.

Wat mij betreft; Goed verwoord!

hoi annem,

Nee, jij bedankt voor je reactie! Jij zegt gewoon in een paar woorden waar ik een lang verhaal voor nodig heb: je kunt een kind jouw slaapritme niet afdwingen !!! en zo is het maar net.

Ben blij dat je het ook zo vindt!

Slaap lekker! Liefs, Misja.

Terug
Bovenaan