Steeds vroeger wakker..

Hoi meiden,

Ons Dylano wordt de laatste tijd steeds vroeger wakker.. Deze week al 3x heel erg vroeg.. 2x om 5.00 en vandaag om 4.30.
Dat zijn toch geen tijden meer?? Maar hoe maken we hem echt duidelijk dat hij moet gaan slapen??
We hebben al vanalles geprobeerd; Kijken of hij koud heeft, of hij pijn heeft, of dorst heeft, elke x ernaartoe blijven gaan en lief doen, maar ook boos worden helpt niet. Hem laten partijen helpt ook niet.. hij gaat toch door met aandacht vragen :-S
Nu hebben we hem er 1x uitgehaald (paar weken terug), maar toen ging hij tuurlijk lekker spelen beneden. Dus nu heb ik als stelregel; 6.00 haal ik hem eruit, das op zn vroegst.
Maar ja.. Als hij om 5.00 wakker word, slapen wij ook niet meer, dus zitten wij vaak al om 5.00 beneden, en Sylvan word er ook wakker van, kortom; hij houd heel t huis wakker, en mss de buren ook nog wel :-S

T begint echt op te breken hoor.. Nu ligt Dylano weer lekker op bed te pitten, maar slapen zit er niet in, zometeen moet Sylvan alweer eten.. Dus ja.. Daar gaat je rustmomentje alweer..

Hebben jullie kindjes hier ook "last" van??

En wat moeten we eraan doen?

Liefs Deb.

gaat ie misschien te vroeg s'avonds naar bed? vandaar dat hij dan moe is en al weer vroeg wakker is?
heeft ie een donkere kamer.
Misschien moet je hem lamg oplaten, zodat hij later wakker wordt.
Het zijn idd geen tijden.
Sterkte er mee

hmm balen met die tijden. Heb nu eindelijk met de kids het goede ritme gevonden. De jongens maak ik rond 11:00 uur wakker (ze liggen rond 09:00/09:30 uur in bed) en na het broodje van 12:30 uur gaat Veerle met haar 2 broertjes rond 13:15 naar bed. De jongens zijn dan lang genoeg wakker geweest en Veerle begint dan ook moe te worden. Meestal begint 1 van de 3 rond 15:00 uur te spoken. Ik vind die tijd voor mezelf HEERLIJK.

Wat hieboven geschreven wordt, mss. ligt hij 's avonds te vroeg op bed of is zijn middag slaapje te lang???

Sterkte.

Gr. Floor

Hoi Debby,

Is Dylano er misschien aan toe om geen middagslaapje meer te doen? Of die misschien wat inkorten?
Ik denk dat hij gewoon overdag teveel slaap krijgt.
Sven heeft ook zo zijn periodes van minder goed slapen. Hij heeft de laatste tijd veel last van 's nachts wakker worden. Erg lastig maar ik weet dat het tijdelijk is.
Misschien is het even een periode? En anders zou ik echt proberen hem overdag minder te laten slapen. 's Avonds een vast ritme aanhouden en proberen hem zo rustig te krijgen voor het slapen gaan. Wie weet helpt het en anders: sterkte!

Groetjes,
Maike

Hoi hoi,

Thnx voor de reacties!
Dylano heeft niet structureel meer een middagslaapje nodig nee. We laten het echt van hemzelf afhangen.. Als hij een half uur achter elkaar vervelend is, gaat hij naar bed, anders blijft hij wakker.
Soms heeft hij dat uurtje net ff nodig om weer zichzelf te worden.
Hij gaat tussen half 8 en 8en naar bed, mooie tijd lijkt me?
En het naar bed brengen is ook een drama.. Zodra dat zijn boek verdwijnt (verhaaltje voorlezen) begint het gemieter.. Maar zijn hier standvast in hoor.. Hij weet wanneer hij moet gaan slapen, en daar moet hij het maar mee doen ;-)

Alleen erg vervelend dat hij zo vroeg wakker is.. Strax zitten we om 2.30 al met hem beneden (bij wijze van spreke dan).

We zijn gister naar Blijdorp geweest, en daarom heeft hij vanmiddag wel moeten slapen, omdat hij gister nog geen half uur geslapen heeft.

Liefs Deb.

Lastig hoor! Isabelle heeft dit ook een periode gehad en het is gelukkig vanzelf over gegaan. Wij keken dan altijd tv en ik kon dat stomme nickelodeon niet meer zien! Ik heb niet echt een tip. Misschien geen middagslaapje?

Succes!
Groetjes Babybelle

Terug
Bovenaan