Steeds wakker worden

Hoi allemaal,

Mijn dochter van bijna 1 jaar wil sinds een maand niet meer lekker slapen. Ze sliep altijd lekker van 8 tot 8 maar nu wil ze steeds later naar bed en wordt ze steeds wakker s'avonds en s'nachts..
Natuurlijk leggen we haar gewoon om 20.00 uur op bed, maar dan gaat ze in haar bed staan en staan huilen.. Je zou zeggen "gewoon laten huilen", maar ik ben zo bang dat ze naar achter valt in haar bed omdat ze toch wel moe is... Ze wordt tegenwoordig   steeds rond 22.00 uur weer wakker, we geven haar  dan wat te drinken en dan valt ze meestal wel weer in slaap. Maar dan weer rond 02.00 uur en dan haal ik haar meestal eruit en leg haar naast ons in bed, gewoon omdat je te moe bent om haar steeds terug te leggen, want ze gaat dus steeds in haar bedje staan.. Heeft iemand misschien tips voor ons? Alvast bedankt..

Groetjes,
Cat
 
Hoi Cat,

Ik ben al een paar weken bezig met een slaap training voor Erik (8mnd) omdat hij nog om de 2 uur wakker was en iedere keer weer aan de borst inslaap viel.

In hoofd lijnen geeft de training aan dat je na het inbed stoppen je kind er niet uit moet halen en ook niets meer te eten/ drinken geeft - dit omdat zij daar ook aan wenen en dan voor het eten/drinken weer wakker worden.
Als je kind wakker wordt geef je ze min. 10 minuten (of langer als je het zelf uit kan houden) om zelf weer inslaap te vallen en dan ga je er naar toe, licht uit laten en saai houden, leg je ze terug en vertel dat het slaap tijd is, gebruik ieder keer de zelfde worden - het is nu tijd om te slapen, ga lekker slapen ... en ga de kamer uit.  
Dan laat je ze weer een tijdje alleen (ook weer afhankelijk van hoe lang je het zelf goed vindt, voor mij is de grens echt 15minuten meer hou ik niet vol) en dan ga je weer terug en herhaal je alles weer.

Bij ons waren de eerst dagen een echte hell !! Erik heeft het bijna 2 uur lang vol gehouden om te huilen, maar uit eindelijk is hij inslaap gevallen. ´snachts was het moelijkst omdat je dan zelf ook kapot bent en eigelijk wil slapen maar even doorzeten want het is zeker de moeite waard. Na een week was er hier al verbetering en nu hoor ik hem soms wel wakker worden maar hij valt heel snel zelf weer inslaap.

Hou er wel rekening mee dat  tandjes door komen, extra drukte of een verkoudheid  het goed slapen  ook  moelijke maken.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
groetjes Petra
 
Terug
Bovenaan