steeds wakker

ons zoontje van 6 maanden wordt telkens wakker zowel overdag als snachts. zo'n beetje om het uur wordt hij wakker en begint dan te huilen. Vaak is hij dan zn speen kwijt en als ik hem dan weer in doe slaapt hij (meestal) weer verder. het is erg vermoeiend want hij slaapt dus nooit (ook niet snachts) meer dan een uur achter elkaar. Honger is het niet dat weet ik zeker. Iemand tips??? een keer door laten huilen ( lijkt me ook zwaar maar goed!) maar dit kan ook zo niet langer....
 
Wij hadden bij de oudste precies hetzelfde probleem. Ook 's-nachts elk uur eruit... slopend......

Het ging bij ons eigenlijk pas helemaal over toen we met 10 maanden de speen gewoon van het een op andere moment niet meer gaven. Het was 3 dagen drama en toen ineens net als voorheen, maar dan zonder het tussendoor steeds wakker worden.

Toen ze zelf de speen weer in haar mondje kon doen met een maand of 7 verminderde het trouwens wel hoor. Toen hoefde we maar een keer of 4 per nacht eruit.......
 
Het kan ook een sprong zijn! Da zijn ze onrustig enkun je er steeds heen.Maar als het van de speen komt dan zou ik het snel afleren.
Hier is de speen tijdens het slapen (ze mag hem niet als ze uit bed is) nog zeer geliefd (ze is nu 18 mnd) en ik hoef er bijna nooit uit... ik vind dat dan ook prima zo. Kan nu al tegen het afleren opzien.
 
Bij ons begon dit al met 4 maanden.Eerst lekker door slapen en toen opeens meerdere keren per nacht wakker. Ik dacht eerst ook dat het met de speen te maken had.Maar kort daarna kwamen zijn eerste tandjes. En ook nu met zes maanden begint het week en het lijkt er op dat er weer tandjes door gaan komen.

Dus misschien is het dat wel.

Succes
 
Hier ook precies hetzelfde, het zijn de tandjes en rond de 6maanden hebben ze een hele heftige sprong! Het is een normale reactie, ze willen bij mama zijn (de wereld is eng en groot!) even volhouden, je kindje heeft je nodig! Het gaat weer over!

Succes, wij zitten er ook middenin en ik vind het ook erg zwaar. Maar ik probeer maar zo te denken, voor die kleintjes is deze periode vele malen zwaarder!

En laten huilen als je kindje je juist nodig heeft, tja het zal mijn ding niet zijn.
 
hij krijgt inderdaad tandjes dus dat zou het goed kunnen zijn en laten huilen dat kan ik ook niet over mn hart verkrijgen. dus inderdaad het is even zwaar maar gaat vanzelf weer over en geeft ook wel een goed gevoel dat hij graag bij mama wil zijn....
 
Terug
Bovenaan