Stef is geboren

Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag 29 juli ben ik bevallen van onze zoon Stef. Het was een pittige bevalling, hier even in het kort het verhaal:

Dinsdagochtend om 7.00 uur begonnen de weeën. Om 10.30 uur was de vk er. Zij constateerde dat Stef niet goed lag. Ondanks dat hij al een paar weken vast ingedaald had gelegen, had hij zich toch omhoog gewerkt en was schuin gaan liggen. Hierdoor hadden de weeën nog totaal geen effect gehad, de baarmoedermond was nog helemaal gesloten en lag nog niet in het midden. Op naar het ziekenhuis voor een echo en kijken wat ze verder zouden gaan doen. Gelukkig lag Stef nog wel met zijn hoofdje de goede kant op. Ze hebben hem terug geduwd en vervolgens kreeg ik een sluitlaken om, zodat hij niet weer weg kon kruipen. Dat was om 12.15 uur. Om 13.30 uur gingen ze kijken wat het resultaat was. Stef was blijven liggen en ik had inmiddels 2 cm ontsluiting. Daarna ging het heel vlot. De weeën waren heel heftig, ik had veel moeite met ze op te vangen en werd echt misselijk van de pijn. Ze gingen kijken of ik nog pijnbestrijding kon krijgen. Ik had toen 6 cm ontsluiting dus ik zou een spuit krijgen. Echter er volgde zo'n heftige wee, dat ze toch eerst nog een keer ging kijken. in 1 wee was ik naar 8 cm gegaan. Al met al had ik om 15.15 uur 10 cm ontsluiting en mocht ik gaan persen. Stef had in het vruchtwater gepoept, dus daarvoor zaten we ook al op de goede plek. Omdat hij het inmiddels niet meer erg gezellig vond, moest hij snel geboren worden. Dus werd er een knip gezet en om 15.35 uur is Stef geboren. Hij weegt 3450 gram,  lengte wordt hier niet gemeten.

Omdat hij zoveel in het vruchtwater had gepoept moesten we een nachtje in het ziekenhuis blijven. De volgende ochtend om 9.00 uur is de kinderarts geweest en alles was goed, dus we mochten lekker naar huis.

Het gaat allemaal gelukkig goed. Alleen heb ik een heel laag hb (5.1), hierdoor krijg ik ondanks het tekort aan kraamhulp extra uren kraamzorg. Dat is dan wel heel fijn.

Groetjes,
mv Tijs en Stef

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van   Stef!! Dat is idd wat je noemt een pittige bevalling. Gelukkig zijn jullie nu weer thuis. Begrijpt Tijs het allemaal een beetje, of denkt hij dat Stef snel weer weggaat?

Geniet lekker van je mannen!

Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan