Steken boven mijn navel en bij de schede

Hallo,

Ik ben nu 33 weken en 2 dagen zwanger en tot op heden ging alles vrij goed.
Op wat harde buiken en rugklachten na dan. Maar die harde buiken zijn vaak maar tijdelijk waarschijnlijk omdat de baby dan aan het groeien is.
Nu  voel ik sinds een paar dagen af en toe een pijnlijke steek boven mijn navel en soms ook bij de schede. Weten jullie wat dat kan betekenen? Heeft dat ook met de groei te maken of zal ik voor de zekerheid maar even de vk bellen?
Nu zit ik door die rugklachten al 3 weken thuis en heb dus alle tijd om me vanalles in mijn hoofd te halen, dus misschien zie ik wel spoken hoor.
Maar misschien herkennen jullie dit.

Groetjes, Anna
 

Hay Anna,

je navel kan wat gevoeliger zijn, dat heb ik soms ook. En steken in of bij je schede kan ook komen doordat je baby misschien al'n beetje aan't indalen is. Ik heb hier ook last van gehad, maar er was dus niks aan de hand.
Maar zou het wel altijd ff de vk melden, kan ja nooit geen kwaad.
Ik hoop dat ik je iets gerust heb kunnen stellen.

Groetjes Cody
38w2d
 
Hoi,

Ik heb ook een gevoelige navel, er staat gewoon veel spanning op de huid rondom mijn navel. Die steken in de schede kunnen inderdaad komen van het indalen van het kindje, maar het kan ook duiden op bekkeninstabiliteit, je gewrichtsverbindingen worden weker voor de bevalling en sommige zwangeren hebben daar door last van 't bekken. Ik mag me gelukkig prijzen en heb geen last van bekkeninstabiliteit. Wat ook kan is dat je blaasontsteking hebt. Ik heb dat 2x gehad in de zwangerschap, en beide keren had ik last van steken in en bij mijn vagina, ook onrust in de buik, veel harde buiken etc.
Ik zou het gewoon de volgende keer dat je naar de verloskundige moet vragen aan haar en voor de zekerheid even een potje urine naar de huisarts brengen, dan krijg je een antibiotica kuurtje en ben je er zo weer van af.

groetjes kirsten
35w1d
 
Terug
Bovenaan