Steken in buik en harde buiken

Hoi dames,

Ik ben op dit moment 19 weken zwanger en heb tijdens het werk (werk in de zorg) last van steken in mijn onder en harde buiken. Kan dit kwaad zo 'vroeg' in de zwangerschap. Tijdens mijn eerste zwangerschap ook wel gehad maar veel later pas...

 
Mij is toen geadviseerd om minder te gaan werken. Het is een teken dat je teveel doet en rust nodig hebt. Ik had ze ook alleen op het werk. Werk in het onderwijs en daar is even rustig aan doen ook niet echt makkelijk te regelen.
 
Als het echt harde buiken zijn is dat bij deze zwangerschapsduur echt een teken dat je teveel doet. 
Bespreek het met je verloskundige en maak een afspraak bij de bedrijfsarts, zij kunnen met je meedenken wat nu verstandig is!
 
Hoi,
Ik werk ook in de zorg en had precies hetzelfde met jouw termijn. De verloskundige zei: de zwangerschap gaat zich niet aan jou aanpassen, jij moet je aan de zwangerschap aanpassen.
Ik ben minder gaan werken. De harde buiken en steken gingen over, dus het was toch te veel denk ik.
Nu het weer beter gaat, vindt mijn bedrijfsarts (man) dat ik wel weer volledig kan werken, vier weken voordat het verlof begint… ?
Maar je bent dus niet de enige! Luister goed naar je lichaam.
 
Ik werk ook in het onderwijs en ben zwanger vd eerste (18wk). Wie kan beschrijven hoe een harde buik voelt? En steken bij de omgeving vd lies: is dat nog steeds bandenpijn?
 
Ik weet niet of het bij iedereen hetzelfde voelt..
Bij mij is een harde buik een harde buik! Gespannen en beweegt niet/weinig mee wanneer ik zachtjes duw aan de zijkant bijvoorbeeld. Voelt zeker niet comfortabel. Bandenpijn waren meer een soort steken. Gemene pijn en kwamen door bijvoorbeeld een snelle beweging ofzo. Meestal in mijn lies.

Ik werk ook in het onderwijs en ben met 28 weken thuis gaan werken i.v.m. corona.
 
Terug
Bovenaan