steken in buik

hoi hoi

sinds gistermiddag heb ik erg veel steken in de buik. het voelt ook echt of er iemand met een mes in mijn buik steekt. nu heb ik drie dagen gewerkt(ik werk ik de zware verstandelijk gehandicapte zorg) en ben ik bang dat ik teveel gedaan heb. de steken verergeren als ik mijn zoontje opgetild heb of als ik buk enzo. heeft iemand het zelfde probleem??? ik ben nu 22weken zwanger en wil de ziekte wet nog niet in (maar ja als het moet)

groetjes inge

Hey Inge

Ik ken je probleem, ik werk zelf in de bloemen en als ik een dag te veel en te zwaar heb getild dan heb ik me daar steken in mijn buik, en doet het geweldig veel zeer, en heb dan last van te harde buiken. Ik ben vandaag een band wezen kopen bij livera, gewoon ter ondersteuning van mijn buik, en moet je zeggen het zit fantastisch! Verder zou ik zeggen luister naar je lichaam en probeer iets rustiger aan te doen!

Liefs Janne

Hoi Inge,

Ik heb hetzelfde probleem; steken en krampen in mijn buik. Ik werk in winkel, gisteren had ik koopavond, wat een hel. Ik had steeds een hand onder mijn buikje om de pijn een beetje te verlichten.

Vannacht geen oog dicht gedaan, elke keer bij het omdraaien deed het zoveel zeer. Had al van een vriendin een buikband geleend, die goed strak zit. Heb hem vannacht uiteindelijk omgedaan.

Heb me vanochtend ziekgemeld, daar hou ik dus helemaal niet van! De verloskundige gebeld, die gaf aan dat ik rust moest houden, waarschijnlijk teveel gedaan. Ben nu 4 dagen vrij, hopen dat daarna de klachten wegblijven. Verloskundige gaf wel meteen aan, dat de klachten kunnen terugkomen. Als dat gebeurt moet ik ik toch met mijn werkgeven gaan praten of ik minder kan werken ofzo. Niet echt het nieuws waarop ik had gehoopt. Ben redelijk streng voor mezelf, heb tot nu toe een ideale zwangerschap gehad en nog geen dag gemist op het werk. Maar moet nu opeens aan het idee wennen dat ik geen supermom ben...

idd milou,

ik wil me ook niet ziek melden en het valt me allemaal zo tegen!! met de 1e zw heb ik namelijk nergens last van gehad. en nu lijkt het of ik alleen maar last heb. ik ben nu ook de tweede dag vrij en dan twee werken en dna weer 1 vrij twee werken en dan vier vrij. als het na het werken weer zo er g is dan ga ik ook met mijn werkgever praten zoiezo om geen avonden (tot 22.30!!!) te werken en eventueel niet meer in de zorg maar boventallig!

zelf nu we even in de stad zijn geweest heb ik er weer last van kl*te zooi!!!!!!!!

groetjes inge

p.s een supermom ben je toch wel hoor!!! of je nu kunt werken of niet :)

Hoi Janne,

Ik zou wel oppassen met werken in de zorg en zwanger zijn. Ik heb zelf in de zorg gewerkt, ziekenhuis, maar dat is gewoon echt zwaar. Je staat de hele dag enzo. Nou ja, je weet er alles van.

Misschien kun je een afsrpaak maken met een bedrijfsarts over hoe je je werk kunt verdelen zodat het wel beter vol te houden is.

En er is niks mis met ziek melden, ook al is dat niet leuk. Als jij jezelf nu voorbij loopt moet je je misschien na de bevalling wel ziek melden om dat je niet snel genoeg herstelt. En dan heb je er vooral zelf last van.

ZO'n zwangerschap is maar tijdleijk. Geniet ervan en laat het niet bederven door een baan.

Sterkte!

Terug
Bovenaan