steken in rechter onderbuik

Ik ben nu 16 weken zwanger en ik heb wel eens een steek in me rechter onderbuik. Soms is het maar 1 steek maar vannacht toen ik me van de ene zij naar de andere zij draaide deed het ineens goed pijn. Nu ben ik een beetje bang geworden. bang dat het misgaat. het is ons eerste kindje en wat ik nu allemaal voel daar moet ik af en toe aan wennen.
Maar weet iemand wat die steken zijn of die pijn van afgelopen nacht?

alsvast bedankt
 
Kan heel goed banden pijn zijn, snap je angst heel goed, bij ons ook eerste kindje. Ook kunnen het heel goed je darmen zijn want die zijn in de zwangerschap een stuk gevoeliger dan normaal. als je het niet vertrouwd zal ik gewoon je VK bellen, want daar zijn ze voor. Je niet laten afschepen, gewoon je onzekerheid aangeven maar kans is heel groot dat het iets onschuldigs is.

Op momenten van je steken kun je nog een kruik / pittenzak proberen misschien verlicht het iets.

Sterkte!
 
Hoi!

Ik herken dit heel erg, ook van mn vorige twee zwangerschappen. Ik heb het nu ook al vanaf het begin (ben nu 13 weken), vooral met omdraaien in bed, opstaan van de bank, afstappen met fietsen etc. Ineens een scherpe steek aan een kant van mn buik. Je kunt het natuurlijk altijd even navragen bij de vk maar ik heb twee prachtige dochters en maak me er nu ook maar geen zorgen over, denk dat het bandenpijn is.
Succes! Liefs mv twee
 
Hallo Vlinder,

ik had hier ook vanaf 15 weken ongeveer erg veel last van en nog steeds (ben nu 21 weken) en het schijnt het groeien van je baarmoeder en het uitrekken van je banden te zijn. voelt heel vervelend beetje als spierpijn idee.

Het word idd bandenpijn genoemd.

Snachts groeit je baarmoeder het snelst / meest dus vandaar dat je dan die pijn hebt. kussen onder je buik toen werd ht bij mij minder.
 
kan goed zijn dat het bandenpijn is... je baarmoeder groeit en dat moeten je banden dragen..
Anders volgende afspraak bij de vk ff vragen, dan heb je meer zekerheid.

Ik had het vanaf een week of 18 ben nu 38 weken en heb er nog wel es last van.

Liefs
 
Dank jullie wel voor jullie reacties. Nu ben ik ook weer iets geruster. Maar ik ga het morgen zeker even vragen aan de verloskundige.

Het is allemaal nieuw voor mij en ik ben van mezelf al erg onzeker maar nu soms al helemaal.

Liefs
 
Ik denk ook dat het je banden zijn. Ik ben nog maar 7 weken, maar heb het ook, bij onverwachtse snelle bewegingen, opstaan of omdraaien. Soms links, soms rechts.
 
hoi
kan inderdaad banden pijn zijn maar kunnen ook je darmen zijn ik ben nu 13 weken en 2 dagen zwanger en heb er ook al een aantal weken last van en heb last van me darmen en miss ook wel beetje banden pijn heb het s avonds en ook wel eens s nachts tis heel vervelend. ik ben ook wel een beetje gerustgesteld door alle reacties.
 
Terug
Bovenaan