Steken in rug/zij

Sinds een paar dagen heb ik echt enorm zeurende pijn in mijn rug/linkerzij. Het komt met vlagen. Het ene moment heb ik er superveel last van en het andere moment weer helemaal niet. Herkent iemand dit?
Gister kwam de pijn van heel ver weg en werd langzaam steeds sterker en ging daarna weer weg. Maar nu is het al weer een poosje een zeurderige pijn die aanhoudt.
Ben momenteel 38 weken en 2 dagen zwanger van de eerste. Heb echter geen idee of het nu gewoon rugpijn is van de zwangerschap of dat het oefenweeën zijn.
Moet maandag weer op controle, maar heb gister al erg getwijfeld of ik niet even zal bellen voor de zekerheid.

als je twijfelt moet je altijd bellen beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig maar zouden best oefen weeen kunnen zijn
ik moet nog 4 weken en heb ook al steeds last van zeurende pijnen

groetjes kelly juni mama

Hey! Ik ben echt precies even ver als jij... nu heb ik sinds 3 weken wat jij beschrijft. Maar het gaat bij mij over als ik lig, is dat bij jou ook zo?( behalve als ik dan te lang op 1 zij lig) Als dat zo is dan is het puur spieren die echt overbelast raken in je rug/zij van de zwaarte. Blijkbaar komt dat erg vaak voor in de laatste weken. Daarnaast werd het bij mij erger deze week en ik blijk een blaasontsteking te hebben.. kan zijn dat het daardoor verergert maar dat weten ze niet zeker.
Bellen kan natuurlijk altijd he, het klinkt hetzelfde als wat ik ervaar maar dat hoeft het niet te zijn.

Liefs en beterschap

Ik heb gister toch maar even gebeld. Kreeg een verloskundige aan de lijn, die heeft even naar mijn verhaal geluisterd en concludeerde dat ik geen weeën had, waarschijnlijk voorweeën. Ik moest het nog even aankijken en als het erger werd terugbellen. Ik vroeg of ik iets tegen de pijn kon doen, zei ze nee niet echt. Ja toen brak er even iets in me en stond ik te janken aan de telefoon. Daar schrok ze toch wel van dus mocht ik 's middags even langskomen. Ze hebben alles bekeken, dachten aan nierstuwing maar dat was het niet en mijn urine was vorige week nog twee keer bekeken, maar was goed. Uiteindelijk hetzelfde advies gekregen. Vroeg zelf of ik dan niet paracetamol mocht nemen ofzo. O ja dat mag 3x 1000 op een dag. Nou dat heb ik bij thuiskomst gelijk gedaan, wat een verlichting (niet pijnvrij, maar wel 10x minder) en vannacht ook. Ik ben er nu maar twee keer uitgeweest ipv 4 of 5 keer en heb tussendoor geen uren wakker gelegen zoals de nachten hiervoor. Hopen dat dit het ei is tot de kleine zich aankondigd.
@Arentmaas, vervelend dat je blaasontsteking hebt dat zal idd niet echt meehelpen in de pijn. Als ik lig dan blijft/bleef de pijn hetzelfde dus werd echt gek. Ik kon amper zitten of liggen zonder pijn. Blij dat de paracetamol iets helpt.

Ik heb dat ook gehad bij de eerste en ik moest zelfs 2 nachten in t ZH blijven omdat ik dus weeen had en al wat ontsluiting.(34e week)Uiteindelijk is t vanzelf weggetrokken en heb ik 5 dagen over de datum gelopen ;) Hoop dus voor je dat de pijn idd niet te lang zo heftig blijft.Overigens, mijn bevallingsweeen voelden kompleet anders aan, precies zoals ik me ze had voorgesteld, daarom was ik door die pijn ook zo verward.Nooit gedacht dat het weeen waren...Succes !!!

Terug
Bovenaan