steken onder in de buik wat kan dit zijn?

Hallo allemaal,

Ik ben 7 weken en 2 dagen zwanger en heb sinds gisteravond behoorlijk wat last van steken onder in de buik. Vooral bij opstaan en gaan zitten doet het pijn. Kan dit nu al bandenpijn zijn???

gr. Benga

Hallo Sabrina,

Wat vervelend dat je die stekende pijn hebt.
Wat je er niet bij verteld is of je vloeit en of het een soort "er is een menstruatie op komst" pijn is.

Mocht dit niet het geval zijn gaat het vermoedelijk vanzelf weer over, voor bandenpijn is het nog te vroeg in je zwangerschap.

Indien je wel vloeit of de buikpijn neemt toe neem dan even contact op met je huisarts.

Ik hoop dat ik je heb geholpen hiermee, veel sterkte.

Groetjes Monica

Hoi,

Ook ik had vroeg in m'n zwangerschap last van steken onderin m'n buik. Volgens de mevrouw van de echo (kreeg al heel vroeg een echo) was dit m'n eierstok, en kon dit geen kwaad.
Maar het kan natuurlijk bij jou ook heel goed wat anders zijn. Anders gewoon je verloskundige of huisarts bellen als je het niet vertrouwd.

Gr Rinszz 39+4

hai,

bandenpijn kan dus wel degelijk hoor!! sommige vrouwen hebben dit egt heel vroeg zoals ik pffff en het is niet leuk.....ik had er ook al last van met 9 weken ben nu 17 en tis erg pijnlijk!!

het zou goed bandenpijn kunnen zijn. Zo hebben ze (uiteindelijk) mijn buikpijn geduid na onderzoek. Wel is uitgesloten of ik geen blaasontsteking had, omdat deze zich heel anders kan uiten. Wie weet een idee om dat even uit te laten sluiten bij huisarts?
Sterkte ermee en hopelijk is het snel weg!
Groetjes, mira

hallo,

je hoeft je  niet ongerust te maken, dit is bandenpijn en deze gaan vanzelf weer over.
je moet je bedenken dat je lichaam de eerste 3 maanden ongeveer 50% van je lichaam veranderd, je bloed word anders je baarmoeder groeit, ieder dag een stuk meer en dat geeft ook steken, in de onderbuik, je eierstokken zijn gevoeliger, er veranderd zoveel, maar als je het niet vertrouwd bel dan met de verloskundige of met je huisdokter. probeer als je deze pijn hebt even rustig te gaan zitten of liggen meestal verzacht dat een beetje.
ik wens je veel succes.

Terug
Bovenaan