Steken onderbuik 7 weken zwanger

Hi allemaal!

Ik ben op dit moment 7 weken zwanger en heb gisteren een heel mooi kloppend hartje mogen zien op de echo. Nu ben ik toch nog erg onzeker omdat er om mij heen veel miskramen voorkomen en ben ik ondanks het kloppend hartje nog niet gerust gesteld..
Ook heb ik sinds vanmorgen af en toe erge steken in mijn onderbuik waardoor ik gewoon niet eens rechtop kan staan (alsof ik heel erg ongesteld ben).
Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee??

Liefs, A

Ik heb ook veel buikpjjn gehad in het eerste trimester en ben nu bijna 39 weken. Mijn darmen hadden het gewoon zwaar. Ik had jou onzekerheid ook heel erg maar probeer niet te stressen want dan maak je het voor je zelf alleen maar moeilijker focus je op je eigen en niet om de verhalen om je heen❤️

In het eerste trimester had ik opeens steken in mijn baarmoeder als ik moest hoesten en niezen, onverwachte bewegingen.. dat was niet fijn, t deed pijn en maakte me ook enorm onzeker.
Je hoort veel en maakt het eea mee, die onzekerheid bleef bij mij tot de 20 wk. Daarna kon ik wat genieten van alles.
Nu inmiddels 39 wk en bijna klaar met zwanger zijn. Probeer het los te laten, het scheelt als je strax je babietje gaat voelen, dan krijg je het vertrouwen dat alles goed is. Heel veel succes, genieten en vooral positief blijven.?

Hey,
Ik ben bijna 7 weken en ervaar dit ook. Het voelt als een soort spiertje dat je verrekt. In ieder geval vind ik dat zo haha. Dat gebeurd soms met bepaalde bewegingen. Bijvoorbeeld wanneer ik een hoger opstapje op ga of wanneer ik van liggend naar zittend ga en vervolgens draai. Ik kan niet per definitie je zorgen wegnemen maar kan je vertellen dat je niet de enige bent. 
Ik heb vorige maand een miskraam gehad en weet nu zelf het verschil tussen een kramp (van een miskraam) en een steek van bijvoorbeeld een verkeerde beweging.

Dikke knuffel voor jou

Bedankt voor jullie lieve reacties! Het is altijd fijn om te horen dat je niet de enige bent. Ik heb gelukkig geen last meer gehad van de steken dus ik hoop dat dat zo blijft! 

Het kan van alles zijn, je darmen, maar ook al je baarmoeder die wat gaat oprekken. Ik had heel veel last van mijn darmen en banden die oprekte. Kan echt heel vervelend en zelfs pijnlijk voelen. Maak je niet te ongerust en anders gewoon even je VK bellen.

Terug
Bovenaan