Steken rechter zijkant buik bij fietsen

<p>Hoi! </p><p>Ik heb iets en ik ben benieuwd of iemand dit misschien herkent. Ik ben bijna 22 weken zwanger en heb eigenlijk (nog) nergens last van (gehad). Ik sport ongeveer 3 keer per week en fiets per week ongeveer 100 km in totaal woon-werkverkeer en over dat laatste gaat m’n vraag.</p><p>Ik zit naar mijn werk ongeveer een halfuur op de fiets en heb nu sinds vorige week regelmatig dat ik richting het einde van dat halfuur het gevoel krijg alsof er een soort kramp aan de rechterkant van m’n buik trekt. Kan het niet echt anders omschrijven, maar het is alleen aan de rechterkant en trekt dan een beetje naar beneden. Ik heb er net even op gelet en vaak is het ook zo dat dan m’n rechtervoet slaapt (?). Als ik stop met fietsen en thuis ben is het ook eigenlijk vrijwel direct over.</p><p>Is er iemand die dit herkent? Vaag verhaal, maar kan het altijd proberen.</p>

Ik herken wel steken aan de rechterkant, slapende voet niet. Bij mij hielp het om wat rustiger aan te doen, er groeit toch een mini-mensje in je;) Fietsen kan dus wel  maar trek er 5 minuten extra voor uit:) 

Hoi!
Grappig, ik fiets ook circa 80-100km wekelijks aan woon-werk en merk sinds deze week ook wat lijntjes opkomen, voor het eerst! Ik ben overigens ook bijna 22 weken zwanger. Heb wat meer last van bovenin mijn buik (al vanaf het wakker worden) en fietsen is minder lekker. Soms ook wat steken inderdaad. Rustiger aan fietsen dan maar, dacht ik zelf :) meer tijd nemen, want bewegen is wel zo lekker!

Hoi! Dit klinkt herkenbaar. Ik denk dat het bandenpijn is in je buik. Dat heb ik ook erg sinds een paar weken, kan bijna niet meer fietsen soms. Komt door je groeiende buik. Het is niet schadelijk, maar wel vervelend. En over paar weken gaat het weer minder worden.
Het tintelende gevoel in je been / voet kan komen door een zenuw in de knel of druk op je bekken.
Ik had dit in mn been (niet door naar mijn voet) en ben bij een bekkenfysio geweest. Ben drie keer geweest en het is nu over.  Ik had een gespannen bekken en wat druk op heiligbeen waardoor het kwam (ok vaag verhaal, ik heb geen idee waar ik het over heb haha). 

Terug
Bovenaan