Steken, trekkingen in buik?

<p>Hallo allemaal, ik heb een onregelmatige cyclus en weet niet wanneer mijn eisprong plaats vindt. Hierdoor zijn we na mijn menstruatie begonnen met om de dag te klussen.. </p><p>nou heb ik al een paar dagen, witte afscheiding, lichte krampjes in onderbuik en trekkingen in mijn buik  .. het voelt allemaal zo raar aan...  kan dit aanduiden op een zwangerschap? (Normaal heb ik dit niet)</p><p> </p>
 
Hallo, 
Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie? 
Omdat je zegt dat je een onregelmatige cyclus hebt is het lastig zeggen of het een zwangerschap is (is het sowieso wel want kan van de eisprong zijn, (evt.) Innestelling, zwangerschap maar misschien heel vervelend en teleurstellend een (beginnende) blaasontsteking of griep)..
Ik had ook een onregelmatige cyclus (PCOS, weet niet of ik na de zwangerschap dat nog heb) maar in principe is het meestal zo dat je twee weken na je menstruatie of daarna een eisprong kan hebben.. ik heb gewoon rond 1 week + 5 dagen ovulatie testen gedaan (bij mij werkte action testen goed, zowel ovulatie- als zwangerschapstest).. je rekent dan (eigenlijk zoals je altijd rekent) vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie (bijv. 1 t/m 5 okt. Menstruatie is dan 1 oktober en niet 5 of 6 oktober)..
Nogmaals, het kan dus zo zijn maar hoeft niet, uiteindelijk kan/kunnen alleen zwangerschapstest(en) uitkomst geven..
Het kan zijn dat dit dus een eisprong is/was.. dan kan je het beste 2 weken wachten en dan zwangerschap test doen (bij negatief en geen menstruatie kan je elke 2/3 dagen testen, je hcg wordt elke 2 a 3 dagen hoger en het ligt aan de gevoeligheid van de test wanneer je het kan zien/duidelijk kan zien.. als je de test zoals beschreven op de bijsluiter uitvoert en je hebt een streep dan is het ook een zwangerschap, als je hem dan omg. 3 dagen daarna nog een keer doet (met nieuwe test) is de streep dikker/donkerder/duidelijker).
Als je nu al ergens in een periode van ong 4 weken na je menstruatie (1e dag) zit zou ik 1 test doen en evt over paar (3 a 4 ) dagen weer om te kijken of er verschil is (tot eventuele menstruatie)
Als je denkt dat het ong. 4 weken is maar je weet het niet 1 test, week wachten voor evt. Volgende test
Als het nog "maar" 2 a 3 weken is zou ik 2 weken wachten en testen (evt. Ovulatie testen)..
Je zegt dat je onregelmatig bent maar weet je wel een gemiddelde ongeveer of je laatste paar cyclussen bijv. Dan heb je een richtlijn.
Weet je ook waarom onregelmatig? Hoelang ben je het al aan het proberen?  als dit nog maar een paar maanden of vrij kort is doen ze meestal niks maar als je vrij lang bezig bent kan er gekeken worden of ze wat kunnen doen.. (ik kreeg clomid waardoor mijn cyclus regelmatig werd).. je kan een kinderwens zoiezo bij je huisarts en apotheek bekend maken, dan kan er gekeken worden naar bijv (eventuele) medicatie/antibiotica dat ze geen invloed hebben..
Sorry voor dit lange bericht maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik wens je een zwangerschap toe, maar kan dus niks zeggen over je "symptomen"
Nog even 2 opmerkingen: goedkope eigen merk testen zijn goed want die moeten net zoals de dure testen gewoon aan dezelfde eisen voldoen, je moet ze alleen wel uitvoeren zoals beschreven en niet meer aflezen buiten de aangegeven tijd.
Ze hebben bij (een aantal) verloskundige praktijken ook "kinderwens spreekuren" je kan daar tips en adviezen krijgen en eventuele vragen stellen
Groetjes
 
ĞAls eerst wil ik je bedanken voor je duidelijke uitleg! Superlief!
De eerste dag van mijn laaste menstruatie was 13 september.
Mijn cyclus verloopt sinds januari: 
jan: 33 
feb: 35
maart:34
april:42
mei:42
jun-jul 66( was juni-juli op vakantie , en ben heel juni juli niet gemenstrueerd)
Aug: 40
en zijn deze maand begonnen met klussen. Voor de vakantie ook geprobeert maar omdat het steeds anders ging miste ik mijn eisprong. (Gebruik een app hiervoor) 
dus deze maand 22 september tot nu.. zijn we begonnen met om de dag te klussen zodat ik mijn eisprong niet mis.. ik hoop dat het lukt. Zo niet ga ik voor de volgende ronde verder met ovulatietesten.. 
Maar hoop dat die trekkingen en krampjes mijn eisprong was. Die dag hebben we ook geklustt İk had toen ook gevoelige tepels  paar dagen ervoor.. 
of terwijl houdt mijn lichaam me voor de gek :( 
Volgens mijn app moet ik 23 sep menstrueren als het niet weer langer duurt... 
wanneer is het handig om een test te doen? Volgende week? 
 
Groetjess xxx
 
Terug
Bovenaan