Stekende pijn links onderin buik

Hoi iedereen,

Eergisteravond had ik uit het niets ineens een vrij heftige stekende pijn links onderin mijn buik, net iets boven mijn lies. Op mijn rechterzijde liggen hielp niet, op m'n linkerzijde liggen wel; toen trok het weg langzaam.

Nu heb ik ook al een aantal dagen dat ik dus ineens veel vaker moet plassen en ook constant het gevoel heb dat ik moet plassen, zelfs al ben ik net geweest. Ook kan ik sinds een aantal dagen niet meer rechtop zitten zonder het gevoel te hebben dat er iets klem zit in mijn onderbuik.

De verloskundige gooide het op hele erge bandenpijn. Maar mijn gevoel zegt dat het dat niet is , daarbij ken ik bandenpijn ook en dat voelde anders.

Ik ben nu bijna 30,5 week zwanger.

Wat kan dit zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Zelf denk ik aan indaling, maar misschien kan het iets anders zijn?

Groetjes, Naomi

Mijn verloskundige zei dat je blaasontsteking kan herkennen door buikpijn als je zwanger bent, en dat je geen pijn hebt bij plassen dus zou ook even je urine laten testen

Oh daar heb ik inderdaad niet aan gedacht! Goeie tip, bedankt allebei :). Wist niet dat een blaasontsteking zich tijdens de zwangerschap net een beetje anders uit dan normaal (zonder pijn bij plassen).

Hi Naomi,

Zou toch bekkenpijn/ instabiliteit niet uitsluiten. Bij mijn eerste zwangerschap had ik vooral last van mijn rug, maar bij de tweede leek het wel of er iemand constant een mes in mijn liezen aan het steken was. Kan in laatste maanden erger worden, doordat de druk van de baby toe neemt en indaalt inderdaad.

Links onderin zit ook je dikke darm. Die begint ook minder ruimte te krijgen en kan flink pijn doen.

Liefs Anna

Hi Anna,

Dat gevoel wat je beschrijft, van dat mes, in inderdaad precíes wat ik bedoel! Heb het daarna ook niet meer gehad moet ik zeggen. Inmiddels heb ik continu last van mijn maag *zucht*.

En ik altijd maar denken dat zwangere vrouwen zich een beetje aanstellen..... wauw, kom ik dáár even op terug zeg! Haha

Terug
Bovenaan