stemmen

Er is al een hele discussie gaande op het 'zwanger zijn' forum hierover en ik vind het eigenlijk wel leuk om hier verschillende meningen over te horen. Op wie stem jij?
Eerst wilde ik op Geert Wilders stemmen. Ik sta erg achter zijn standpunten en alles. Maar ik denk dat hij toch niet in de tweede kamer komt en omdat de linkse partijen zo op aan het trekken zijn denk ik dat ik toch maar op CDA stem. Zodat we hopelijk geen linkse coalitie krijgen. En ik vind trouwens ook dat het de laatste jaren zo slecht niet gaat met Nederland en dat Cda met meneer Pott... uhhh Balkenende het nog zo slecht niet doet.
Toch vind ik het wel jammer omdat ik met Wilders meer dingen overeen kwam. stem ze iedereen en voel je vrij hier je mening te uiten.

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Ik ga Groen Links stemmen. Ik heb tot vandaag altijd D66 gestemd. Maar hoe hun zich nu profileren, daar voel ik me niet meer bij thuis.
De nederlandse maatschappij is ontzettend verhard en ik geloof niet dat de oplossing ligt in het verder verharden. Ik zou heel graag willen geloven dat we terug kunnen naar een maatschappij waar mensen, ongeacht kleur of geloof, weer eens wat over hebben voor elkaar. Dat is de wereld die ik graag voor mijn dochter wens.
Overigens heb ik gisteren beide debatten gevolgd op TV. Ik zou graag aan meneer Wilders willen vragen wat zijn definitie van allochtoon is. Want als je ouders en soms wel al je grootouders in nederland geboren en getogen zijn, hoe allochtoon ben je dan eigenlijk nog?
Hopelijk komen we met een linkse coalitie een stukje dichterbij een fijne, mooie samenleving in een prachtig nederland.

ik vind eerlijk gezegd niet dat die man het zo goed doet zit zelf nog te twijfelen tussen sp en pvda Mijn moeder dacht hetzelfde als jou mischien zijn er nog meer mensen die zo denken en moet je er maar op stemmen haha wilders dan he

groetjes mira

ik wist het echt niet, maar dat komt omdat ik mezelf er nooit in verdiep eigenlijk!
Toen heb ik via stemwijzer gister maar eens een test gedaan.
Daar kwam pvda uit. (denk ook mede doordat ik graag wil dat 3 dgn kdv gratis moet zijn)
Dat zou een hoop centjes schelen..

Mijn man stemt hetzelfde, we zullen vanavond wel horen wat de uitslag is!

Ik ben gaan twijfelen dit keer omdat Wouter Bos erg dicht bij het premier-schap komt. En dat lijkt mij niet handig. Balkenende heeft de afgelopen 4 jaar zijn best gedaan en nu het bijna op de rit is gun ik hem dat hij het werk af kan maken en ook de positieve dingen in gang mag gaan zetten (in plaats van dat pvda weer gaat strooien met het geld dat cda gespaard heeft, is al eerder gebeurd en na 4 jaar waren de reserves op en kon cda het weer opknappen). Maar als ik op CDA zou stemmen zou het puur zijn omdat ik liever Balkenende als premier heb.
Ik blijf toch maar bij mijn kleinere partij: Christenunie. Rouvoet doet het prima. Ben het niet met alles eens, maar dat heb ik bij geen enkele partij. Hij probeert tenminste de dingen te houden aan wat er in de bijbel staat, en dat lijkt mij een prima richtlijn.
We gaan vanmiddag met z'n drietjes stemmen (lekker stukkie wandelen).
Liefs Phira

Elise, even een reactie op het gratis kdv:

als de overheid de creche moet betalen zodat het voor ons, ouders, gratis is, zullen ze dat betalen met onze belastingcenten. Je betaalt er dus indirect alsnog zelf voor.  Of je er netto op vooruit gaat is dus nog maar de vraag want wie weet doen ze de belasting wel omhoog.

groetjes, Diane  

Hoi allemaal,

Ik heb zonet gestemd met de kleine lekker even een ommetje gemaakt (in de regen helaas).
Voorheen stemde ik altijd meer links, maar heb nu op het CDA gestemd. Ik vind ook dat het de afgelopen jaren niet zo slecht is geweest en dat de ingezette koers best mag worden doorgezet. Ook moet ik er niet aan denken dat we Bos als premier zouden krijgen. Eigenlijk deed Balkenende het helemaal niet zo slecht achteraf gezien.
Even vooruikijkend hoop ik dat het CDA ruimschoots gaat winnen en een coalitie kan sluiten met de VVD, als het PvdA wordt wordt het ben ik bang alleenmaar harrewarren en dat is pas slecht voor ons landje!!
Ik ben benieuwd wat het gaat worden, en blijf ook dit forum even volgen. Leuke discussie
grtz

Nou Mira, ik wou op je moeder stemmen maar die stond er niet bij haha.Bij mij is het na alles goed overwogen te hebben toch Wilders geworden. Puur mijn gevoel. Nu twijfel ik toch of ik niet CDA had moeten doen . Ach ja, het is gebeurd.
Nog even over het kinderdagverblijf. Ik denk als dit 'gratis' wordt gemaakt dat er nog langere wachtlijsten komen maar dat is mijn mening en ik ben ook nog in de positie dat ik er geen gebruik van hoef te maken dus misschien heb ik makkelijk praten.
Ik vond Balkenendes opmerking over de belastingen erg goed.. je kunt wel roepen dat je de belasting gaat verlagen maar het geld moet toch ergens vandaan komen dus wordt iets anders weer duurder.
Toch sluit mijn mening meer aan bij Geert Wilders en heb ik daarvoor gestemd. Ik vind hem ook echt niet discrimineren zoals veel mensen denken. Vind dat een groot misverstand over hem.

Groetjes en ik blijf het ook volgen

Terug
Bovenaan