stephanie, hoe is jullie situatie in Israel?

A

Anoniem

Guest
Hoe gaat het daar, bij jullie? Ik hoor zoveel nare berichten op het journaal...

Groetjes van Stephanie

En hoe is de situatie in Den Haag op dit moment.
Begrijp dat het lekker toeven is daar op het strand van Scheveningen op dit moment.

Hahaha....

Liefs,

Tessie

he wat leuk dat je aan me denkt als je het nieuws kijkt
Hier alles perfect hoor, je ziet alleen maar de negatieve dingen op het nieuws, en niet hoe het hier echt is. Mijn vriendin was panisch en durfde bijna niet te komen, maar is afgelopen december toch hier geweest. Ze wilde zelfs haar ticket verlengen en ze is van plan om binnenkort weer te komen. Het is zo anders als je hier zit, ik heb zelfs niet eens een idee wat er hier allemaal gebeurd! Ik zie alleen maar de leuke dingen; het is hier knetter-heet en gisteren is hier het zwembad weer geopend
lief dat je een berichtje voor me hebt geschreven!

Hoi hoi,

Ik vroeg me af hoe je eigenlijk in Isreal bent gekomen?
Kom je daar zelf vandaan? Of je man? Of was je het koude kikkerlandje gewoon zat? Haha!!
Ik ben altijd wel benieuwd naar dat soort dingen!!

Groetjes

Fijn dat het goed bij jullie gaat en dat je geen last hebt van al die negatieve dingen die hier op het nieuws zijn!

Lekker hoor, zwemmen met de kids!

Liefs Annemarie

Hoi Stephanie,

Alles goed! Heerlijk hoor, dat zomerweertje. Wel wat anders dan dat weer hier in Hollanda. We hebben weer 2 mooie dagen achter de rug, maar de vooruitzichten voor het Pinksterweekend  zijn dusdanig dat ik er niet vrolijk van word. Nou ja, we komen het wel weer door en gaan maar binnenactiviteiten opzoeken.

Maar wat ik je eigenlijk wilde vragen? Hoever zitten jullie van de ellende in de Gazastrook af. Om een beetje een beeld te krijgen. Israël is natuurlijk lang, dus als jullie ergens onderin wonen, kan ik me voorstellen dat jullie er weinig van mee krijgen.

Ik hoor het wel een keertje van je.

Groetjes (van een zweverige) Fonske

Dat klinkt goed maar wel erg nuchter? Zitten jullie zo ver van de onrust dat het in het dagelijks leven geen invloed heeft, kan het ook niet jullie kant op komen?

Gelukkig is het zwembad weer open... ben hélemáál niet jaloers hoor...

ps. TeHa, durf je wel? Ik zeg lekker niet dat het prachtig weer is in Den Haag voordat jij weer eens netjes een update van ‘de situatie’ in huise Ha.... doet!

@ Jacqueline:

Mijn man komt er inderdaad vandaan en ik was NL ook echt helemaal zat. Ik zag mezelf nooit oud worden in Nederland en had (toevallig??) ook vrijwel altijd buitenlandse vriendjes. Mijn schoonouders, schoonzus (met twee kinderen van precies dezelfde leeftijd als mijn kinderen) en lieve zwager wonen hier ook. Het leven is hier veel leuker voor kinderen dan waar ik vandaan kwam (hartje Amsterdam, 3 en 4 hoog zonder tuin).

@ Annemarie: hoe gaat het met je?

@ Fonske: +=  ---> ik vind het zo gaaf voor je!!!
Wij wonen precies tussen Hadera en Netanya. Vanuit het wijnhuis hier in de kibbutz zien we de West Bank. Het klinkt allemaal eng maar dat is het echt niet. Netanya is de plaats waar een aantal keer in de afgelopen jaren een suicider zichzelf heeft opgeblazen.

@ Stephanie:
Tja je kan het nuchter noemen, je kan het ook zien als realistisch. Het is geen doen om elke dag, elk uur in onzekerheid te leven. Je moet nou eenmaal door met je leven. Je moet boodschappen doen, je wil leuke dingen doen, etc etc. Het heeft geen zin om constant te denken aan wat zou kunnen gebeuren. Als je "vergeet" wat er aan de hand is (en met vergeten bedoel ik: er wel van op de hoogte zijn en het in je achterhoofd houden maar er niet naar leven), zie je de andere kant van Israel. En die kant is fantastisch. Het is zo'n geweldig mooi land en het is het paradijs voor kinderen hier (en dan heb ik het wel specief over het kibbutz-leven).

Dus.... volgende forum-dag met z'n allen naar Israel!!

Terug
Bovenaan