Stephanie

Hihi, ja welke van de twee. Die Israel-girl dus.
Vandaag voor het eerst studie: Laat even weten hoe/of het  ging met kolven enzo.
En als ik me niet vergis las ik ergens dat jouw kleine vandaag 6 maanden is en dat je met bijvoeding zou gaan beginnen: Wij willen natuurlijk kliederfoto's . . . . . (of vergis ik me wel)
Liefs Phira

wat leuk dat je aan me dacht en wat ben jij vroeg wakker!!! Ik was ook zo vroeg al actief maar niet uit vrije wil, hahaha. Kom net binnen van mijn eerste schooldag en zit nu al op het forum, hoezo verslaafd
Ik moest daar om 7.15 zijn en had Milo om 6 uur gevoed,  was halverwege (op de fiets, jaja ben toch een Hollander!) en kwam erachter dat ik mijn kolfapp vergeten was...

Maar goed, er was toch geen gelegenheid voor en ik heb helemaal geen problemen gehad! Geen stuwing, niks! En dat terwijl het toch 8 uur lang zonder voeden was. Dus het is echt waar dat naarmate je langer voedt, je langere pauzes kan nemen! Nu afwachten hoe het op de lange termijn gaat. Ik denk dat het best goed zal gaan aangezien ik de andere 4 dagen gewoon bv kan blijven geven.

Milo is vandaag inderdaad precies 6 maanden, hoera!! Eergisteren is mijn dochter geopereerd EN de oma van mijn man overleden, gisteren de begravenis en de afgelopen 3 weken is Milo ook nog eens erg ziek geweest, dus  het bijvoeden is er nog niet van gekomen... ik heb vandaag ook geen wortels oid in huis, de traditie na een begravenis is dat je 7 dagen met familie eet enzo, dus ik moet nog maar even zien hoe dat moet met Milo.... ik denk dat ik stiekem misschien toch maar begin met banaan, dat heb ik in huis en hoef ik niet te koken.... ik hou je op de hoogte

Wanneer mag (moet in ons geval  ) jij gaan bijvoeden? en waar begin je mee? en ga je dan ook brood geven?

liefs!

Nog 3,5 week. (10 maart) Heb er echt zin in. Maar ik weet niet of je dan al meteen alles tegelijk kan geven. Weet wel dat je aan alles moet laten wennen, maar kan je meteen geprakt eten geven of kun je beter eerst pureren? Kun je groente en fruit tegelijk introduceren? Kan je ook meteen een papfles/bord introduceren?  Of is dat te zwaar in ene voor die darmpjes, of zijn ze zo sterk dat ze het gewoon aankunnen (zolang Kian het lekker vind)
Oh, arme Kian, die gaat het zwaar krijgen de eerste paar dagen! hihi. Nee ik zal het voorzichtig aan doen.
Maandag naar het cb en dan even overleggen wat zij ervan vinden. Ben benieuwd naar hoe Milo (en alle andere kids hier) gereageerd hebben op het vastere voedsel.

Maar wat een pittige dagen voor jou zeg! En dan ook nog studeren. . . poeh.
Is de begrafenis in Israel altijd zo snel na overlijden? Hoe krijgen ze ddat zo snel geregeld dan?
En dat samen eten 7 dagen, is dat 7 dagen een trieste bedoening, of is het ook een soort feest van het leven ofzo?
En waar is je dochtertje aan geopereerd? Was ze erg zielig? Ze heeft van die mooie oogjes!

Zo 100 vragen verder: jij weer! (o ja, en die banaan, goed idee!)
Liefs Phira

Zo dat is snel! ben dus niet de enige verslaafde, haha!
Over het pureren of prakken: dat ligt aan jezelf; wil je voeden met de Rapley methode of niet. Ik denk dat ik alles pureer met de staafmixer, het wordt dan nooit zo glad als het eten in de Olvarit-potjes maar we kijken wel hoe het gaat. Als het goed gaat laat ik het steeds groffer. Ik denk dat ik net als jij rustig aan begin; eerst fruit op 1 dag,  groente op een andere dag, en dan pap weer op een andere dag etc. Vind het wel heel heftig om alles in een keer te geven. Ik denk dat ik de pap txt inderdaad op een bordje geef. Ik ben geen fan van die papflessen. Ik weet het nog wel van mijn dochter; de pap is te dik, de gaatjes in de fles zijn te klein, dan is het weer te dun, bah nee, veel te veel elende en het eten van een lepel is ook nog eens supergoed voor de kleintjes.
Mooie naam trouwens joh! Kian. Erg leuk. (hm... ik heb toch wat met namen van 4 letters met een i erin heb ik gemerkt, haha)

Ja het waren echt hele heftige weken voor ons. Milo zo klein en hij had zo'n zwaar virus te pakken, moesten een longfoto maken en alles, en aan de steroide pillen en beademer, je maag draait ervan om...

De begravenis is in Israel inderdaad de dag na overlijden. De 7 dagen samenzijn zijn hier niet verdrietig, de hele familie komt bij elkaar om te rouwen, maar eigenlijk ben je alleen bezig met gezellig kletsen. Als je bij orthodoxe joden kijkt is dit heel anders; de mannen moeten dan een maand hun baart laten staan, 7 dagen rouwen in het zwart, alle foto's en speigels bedekken, niet douchen, etc etc. Op de begravenis zelf wordt dan ook in de kleding van de naarste familie een gat gescheurd door de rabbijn, om te laten zien hoeveel pijn je hebt. Maar gelukkig is mijn schoonfamilie niet orthodox (haha, gelukkig maar, anders had ik ook helemaal niet mogen trouwen als Christelijk meisje ;))

Mijn dochter is geopereerd aan haar oren, ze heeft buisjes gekregen. Enorm zielig om haar te zien voor de operatie maar gelukkig ging alles supersnel en is ze er nu al ontzettend van opgeknapt!

Hier nog even een foto van haar, ben toch een ontzettend trots moeder en normaal show ik hier alleen met Milo ;)

Nou jij bent weer! haha
Liefs!

hihi, ik zat inderdaad al te bedenken wat txt zou kunnen zijn. .
Maar dat 7 dagen rouwen en dan niet douchen, mmm, lijkt me geen pretje. Maar goed, dat is bij jullie niet het geval. Ben jij ook echt een christelijk meisje of ben je gewoon geen joods meisje?
Ik denk dat ik ook maar eerst ga pureren. En dan steeds een beetje grover. Dat is wel makkelijker (1 vork geeft toch minder rotzooi dan een staafmixer met een bakje waarin alles rondvliegt, haha)
En dat verslaafde, mm ja Schuldig. . .
Arme baas, ik ben vandaag aan het werk, maar moet steeds even kijken, hihi. Helemaal fout natuurlijk!
Grtz Phira

Terug
Bovenaan