sterilisatie...

Vandaag is het zover.... Mijn man heeft een afspraak staan om zich te laten "helpen". Ik vind het erg spannend. Het is zo definitief hè?
Het heeft zeker 3 jaar geduurd voor ik zwanger raakte van Rodin. Uiteidelijk is hij ook een IVF kindje. Als we niets zouden gebruiken zal je net zien, raak ik zwanger. Dus om niet voor verrassingen te komen staan heeft mijn man hier toch voor gekozen. Ik heb al die tijd geroepen dat ik nooit meer aan de hormonen wil, dus geen pil of spiraal voor mij. We hebben 2 prachtige, gezonde kinderen waar we heel hard voor hebben moeten knokken, wij kunnen ons geluk niet op! Ons gezin is compleet...

Liefs, Nicole

Ohhh dat is zeker spannend zeg!!! Hopelijk heeft er na die tijd niet te veel last er van.
Wij hadden ook overlegt dat mijn man zich zou laten helpen, maar nu hebben we besloten om eerst te kijken of de mirena wat is voor mij. Blijkt dat dat later niks is voor mij, dan laat mijn man zich alsnog helpen. Wij hebben ook geen kinderwens meer en ons gezinnetje is nu ook wel compleet. Ik wou ook niet meer aan de pil, omdat ik daar niet tegen kan.
Heel veel succes voor je man gewenst.

Liefs marielle

Hoi, spannend zeg. Laat je weten hoe het is gegaan.

Ook ons gezin is compleet, maar lichte twijfel blijft wel bestaan. Mijn man wil zich ook tzt laten helpen. Maar eerst moet de twijfel weg, het is natuurlijk een definitief besluit.

Ik ga voorlopig eerst eens aan de mirena. Ik wil iig de pil niet meer slikken. Ik ben 28, dat zou betekenen dat ik hem misschien nog 20 jaar zou moeten slikken.

Spannend!!!

Hier ook alles compleet en ben nog in twijfel wat ik moet doen, doen ze sterellisatie voor de 30 jaar?? Want mijn man is 28 en hij wil t best doen, maar sommige mensen zeggen dat ze voor de 30 niet doen!

Nou succes met je mannetje

xxxx

Spannend hoor!
Mijn man zal zich ook laten helpen tzt. Wij zijn ook compleet met 2 kinderen, maar inderdaad hier ook een lichte twijfel. Dus we wachten nog even tot Olivia 2 is ;)

Hi,

Wat goed dat veel mannen zich "laten helpen" :) Die van mij zal er ook aan moeten geloven. Ik heb gezegd: Ik heb 2x 9 maanden ellende gehad (zware zwangerschappen), nu mag jij. En dat vind ie goed.

@jedie: je zult wellicht extra "ondervraagd" worden, maar als jullie gezin compleet is, dan doen ze het wel. Een collega van mij was net boven de 30 en kinderloos en kreeg ook een goed gesprek, omdat hij nog zo jong was.

Gr. Tamara
(februari forum)

Nou dames het zit erop. Tis hem 100% meegevallen. Leuk is het natuurlijk niet, maar dat is een knip en hechten bij een bevalling ook niet.
Waar hij wel moeite mee heeft is dat hij 5 dagen niet mag tillen. Dus ook onze zoon van ruim 6 kilo niet. Dus als hij met hem wil knuffelen oid moet hij eerst aan mij vragen of ik hem wil aangeven.

Hij is voor de sterilisatie eerst bij de huisarts langs geweest. Daarmee kreeg hij een gesprek over of hij het wel zeker wist (hij is 32), dat herstel operaties niet altijd lukken, blablabla. Van hem kreeg hij het telefoonnummer van urologie. Die heb ik gebeld voor een afspraak en hij kon een week later al komen. Ik had trouwens niet verwacht dat er al zo snel plek zou zijn.
Over 3 maanden moet hij terug komen om het zaad te laten testen.

Voor mij is er nu opluchting. Nooit meer hormonen als anticonceptie. Het is nu over, klaar. Nog eventjes 3 maanden veilig met condoom vrijen en daarna zijn we overal vanaf op dat gebied.
Nu ga ik volop genieten van ons "complete" gezinnetje!

Terug
Bovenaan