Sterilisator Avent

Hallo,

Ik heb een zoon van 5 weken en ik wil graag van andere moeders weten wat zij met de flessen doen die uit de elektrische sterilisator komen. Zetten jullie deze in de koelkast of laten jullie ze in de sterilisator zitten?
 
Oeps, nooit over nagedacht, ik liet het altijd in de steralisator zitten, of ik droogde het af met een schone doek en bewaarde het in een keukenkastje. Ze is nu 12 weken, nooit ziek geweest trouwens...
Carla.
 
Ik doe ze na het sterilliseren gelijk vullen met water! Daarna staan ze gewoon op het aanrecht! Dit doe ik altijd 's avonds en dan heb ik drie flessen klaarstaan voor de volgende voedingen!

de kraamverzorgster raadde inderdaad aan om ze afgesloten in de koelkast te zetten als ze leeg waren!

Afdrogen lijkt mij juist niet zo goed want juist dan kunnen er bacterien op komen zelfs op een schone doek zitten die!

Maar als ze er nog nooit ziek van is geworden denk ik dat je het gewoon kan blijven doen zoals het gaat!
 
Even een reactie op Corine als ik jou was zou ik niet de flesjes al gevuld op het aanrecht laten staan maar ik zou ze in de koelkast wegzetten er kunnen toch nog bacterien in komen. Wisten jullie ook dat de flesjes voor 1 voeding maar steriel zijn dat als je ze gebruikt hebt weer moet steriliseren.
 
Hallo allemaal
Ons zoontje is nu 6,5 week. Dit weekend gaan wij op pad en kan dan geen borstvoeding geven. We hebben al met een flesje geoefend en dat gaat allemaal goed. Ik heb alleen geen idee hoeveel ik nou moet geven. Hij drinkt 10 minuten aan de borst. Is het de bedoeling dat ik voor zo'n voeding met het flesje ook 10 minuten kolf of moet ik langer kolfen? Of bestaat er een rekensommetje hoeveel cc hij binnen moet krijgen.
alvast bedankt voor de reactie(s)!
 
Terug
Bovenaan