sterilisator of uitkoken

Hoihoi,
Had even een vraagje. Ben de 20 weken gepasseerd en wil straks graag borstvoeding gaan geven. Het lijkt me dat je wel gewoon flesjes moet kopen ivm afkolven, of het lukt misschien niet, maar nou is mijn vraag..........
Kan ik het beste een flessenstrilisator kopen of flesjes uitkoken in een pan.
Wat is makkelijk/handig? Uitkoken lijkt me ook niet veel werk, maar zo'n sterilisator heb ik nog nooit gezien. Welk merk is anders handig?
Groetjes Daisy

Ik heb het beiden gedaan. Nu is mijn dochter 7 weken en kook ik de flesjes uit in een pannetje. Maar soms ook gewoon in de waterkoker.

Lekker makkelijk ;)

xxx Nienke

Hoi,
nou ik kan je aanraden om een magnetronsterilisator te kopen. Is veel makkelijker. Een scheut water erin, flessen en spenen erbij en 7 min in de magnetron. Je hoeft er niet naar om te kijken. Bij uitkoken in een pannetje moet je toch bij blijven staan en je krijgt zo'n waas over de flessen. Bij de prenatal zijn ze vaak voor 13 Euro in de aanbieding.
Groetjes Veerle

Hoi,

Een magnetron sterelisator is veel makkelijker, je hoeft tenminste geen flessenspenen uit kokend water te vissen.
Wij hebben de avent sterelisator. Achteraf stom, want die van de Hema of Prenatal eigenmerk zijn ook prima en veel goedkoper. Bovendien kon mijn dochter helemaal niet goed drinken uit Avent flesjes en moesten er toch andere flessen in.

Groetjes

Kunnen alle flessen in de sterilisator ongeacht het merk(sterilisator en flesjes)?
De waas over een flesje met gewoon uitkoken kun je voorkomen door een klein beetje azijn in het water te doen, dus dat is voor mij geen keuze om het niet te doen.

Ik heb ongeveer 2 weken gekookt en daarna hebben we ons voorgenomen dat nooit weer te doen. Helaas kon de magnetron-sterilisator niet tegen de warmte van de (combi-)oven (manlief was even vergeten dat 'ie er nog in stond, toen hij ging voorverwarmen) en dus was het een weekendje weer koken, maar de maandag erop gewoon weer een sterilisator gekocht.
Wij hebben alles van Avent en daar kunnen ook andere flessen in, maar ik geloof dat aventflessen niet in alle andere sterilisatoren passen.

Groetjes,

Marjoke

In die van de prenatal kunnen dikke en dunne flessen. Enne... mijn moeder heeft het geprobeerd een scheutje azijn in het water bij het uitkoken en die krijgt evengoed een waas.

Terug
Bovenaan