Steriliseren flesje - hoe lang nog?

Dears,

Mijn zoontje is nu 3 maanden, langzaam aan wil ik BV door KV gaan vervangen.  Op dit moment steriliseer ik  telkens de fles voor  ELKE (nu nog afgekolfde) voeding die we er mee geven. Hoe lang en hoe vaak moet dit gesteriliseer nog?  Lijkt me zo lastig als je onderweg bent of op lokatie.  

Dank alvast voor de tips,
Bettie  

Hallo Bettie,

Mijn dochter is 4 maanden en ook sinds drie maanden bij de oppas waar ze de afgekolfde melk in de fles krijgt. De oppas geeft 2 voedingen en wast de fles tussen die voedingen gewoon 'grondig' met een flessenreiniger.
Ik doe het dan 's avonds weer in de magnetronsterillisator (hoe schrijf je dat!!, ben ik ineens kwijt, hihi) voor de volgende dag.

De kolf kan ik op het werk tussen het kolven door ook niet sterilliseren. Ik maak er niet zo'n probleem van en denk maar bij mezelf, bouwt ze meteen wat gezonde weerstand op.

Succes!

Groetjes Birgit

Met BV weet ik niet hoelang je moet steriliseren, want dat heb ik maar zelden afgekolfd.
Met de jongste had ik te weinig BV en ben ik vanaf 5 weken op de fles overgegaan. Ik steriliseerde in het begin de fles elke avond en bouwde dat langzaam af. Met 3 maanden werd dat nog 1x per week. Na elke voeding goed afwassen moet voldoende zijn.

Terug
Bovenaan