steriliseren

Hallo,

Ik steriliseer nog steeds elke dag het flesje e.d. Mijn dochtertje is nu ruim 5 maanden. Moet dat eigenlijk nog steeds of tot hoe lang moet dat?
Groetjes
Petra
 
Ik heb dat ook maar een aantal maanden gedaan en toen afgebouwd naar een paar keer per week en nu doe ik niet meer mijn dochter is bijna 9 maanden,....Ze moeten ook een beetje weerstand opbouwen toch??
 
Ik doe het om de paar dagen vanaf dat mijn zoon 6 maanden is. Ik vind het nogal onzin om het elke dag te doen. Hij kruipt de hele dag op de grond en die is echt niet steriel hoor. Hij zit ook overal aan. Daar krijgt hij ook vanalles van binnen. Dan is afwassen ook voldoende en om de paar dagen steriliseren.
 
Toevallig zijn wij vorige week bij het consultatieburo geweest en hebben dezelfde vraag gesteld (onze dochter is nu ruim 6 maanden). Het antwoord was dat het niet perse nodig is (omdat ze bijvoorbeeld ook niet van een steriel bordje eten met een steriel lepeltje), maar ze raadde het zeker niet af. Vooral in het speentje blijven soms wat melkresten zitten en dat is natuurlijk niet echt fris.
Wij vinden het geen moeite iedere avond even de flesjes en speentjes te steriliseren, dus daar gaan we vrolijk mee door.
 
onze dochter is nu 14 weken en wij doen het niet meer elke dag ik bedoel ze doet haar handjes ook in de mond en die kook je ook niet uit.
en wij hebben twee honden die ook wel eens aan haar handjes likken niks aan te doen als ik het zie maak ik de handjes schooin maarja soms steek ze ze voor die tijd in de mond.

ze moeten ook weerstand krijgen en al die overdreven hygiene is ook niet goed het zijn geen porseleinen poppetjes.
zorg gewoon dat de flessen en spenen heel en goed schoon zijn en ik kook ze 2 a 3 keer in de week uit.
de fopspenen kookte ik wel elke dag uit (gelukkig wil ze die niet meer) omdat ze daar de hele dag op sabbelen dus dan kan je erg veel last van mondcarries krijgen en dat is slecht voor de tanden.
 
Ik heb van de kraamverzorgster begrepen dat het tot ongeveer 3 maanden elke dag uitgekookt moet worden, daarna elke dag goed afgeweassen of in de afwasmachine.

Scheelt weer werk!

Gr. Ilse
 
Terug
Bovenaan