Steriliseren

hoi Laura,

Ja, dat is iets wat ik mij ook afvraag. Eigenlijk vind ik het nu al een beetje onzin.
Gewoon afwassen moet toch voldoende zijn?? Beetje weerstand opbouwen kan geen kwaad toch? Goeie vraag voor het cb.
Groetjes,
Sandra

quote: Laura35 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-06-2006 08:55:12'));

Hoi,
tot wanneer moet je je flessen en spenen steriliseren?
groetjes
Laura

Hoi Laura,

Volgens mij adviseren ze het tot een half jaar te doen. Zelf doe ik het nog steeds (1 a2 keer in de week)  ondanks dat mijn dochter bijna een jaar is. Dit is meer omdat ik het zonde vind als de flessen lelijk worden (dat gebeurd nl in de vaatwasser) en omdat ik het gevoel heb dat het toch schoner wordt. Maar goed tot een half  jaar is het wel nodig voor de kleintjes.

Succes er mee.

Groetjes Astrid
mv Anouk

PS. (Fop)Spenen hoef je alleen de eerste keer te doen. Daarna kunnen ze afgespoelt worden onder de kraan  

Ik heb  ook een half jaar dagelijks de flesjes uitgekookt.
Daarna een enkele keer.
En wat fop- en flesspenen betreft: die moet je volgens mij wel dagelijks uitkoken, zeker de eerste maanden. Dit om spruw te voorkomen.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ze hierover zeggen...  De eerste 7-8 maanden hebben we het iedere dag gedaan, terwijl dit misschien helemaal niet hoefde. En toen deden we het 2-3 keer per week. Nu doe ik het eigenlijk niet meer. De flessen gaan in de afwasmachine en de speentjes doe ik er liever niet meer in... worden namelijk ROZE!!! Ik heb veel profijt gehad van de magnetronsterilisator, écht een ideaal ding hoor!! De speentjes heb ik steeds om de 6 weken vervangen en dat doe ik nu nog steeds.

Groetjes Snuffel

Terug
Bovenaan