Steriliseren??

A

Anoniem

Guest
Hoi medemoeders,

steriliseren jullie de flessen / spenen nog vaak? Door de routine die er is zit gebeurd dat bij ons nog dagelijks..... Volgens mij wel overdreven aangezien de fles en speen nog maar 1 keer per dag worden gebruikt. ('s morgens alleen om de melk voor de pap te maken, tussen de middag wordt er nog uitgedronken en 's avonds weer alleen om de melk te maken aangezien onze zoon dit uit een beker drinkt)

Ben benieuwd,

een trotse mama

Ik ben daar echt heel slordig in, ook de eerste 3 maanden vergat ik het wel eens een dagje. Nu doe ik het heel af en toe effe snel in de waterkoker.
Ik koop wel regelmatig een nieuwe speen voor op de fles en hij gaat elke dag in de vaatwasser.
Sil

hoi,

dat heb ik alleen de eerste paar weken gedaan. Nu doe ik het nooit meer. Ik heb ook nog nooit een nieuwe speen gekocht. ik spoel na gebruik de fles gewoon uit met warm water.

groetjes ELke

Ben blij om te lezen dat ik daar niet de enige in ben die misschien iets minder nauwkeurig daarmee is. In het begin heel braaf gedaan, maar sinds hij een maand of 6 ( denk ik) was gaan de flessen gewoon in de vaatwasser. Ik koop wel af en toe nieuwe spenen, maar de zes weken haal ik niet hoor.

Carina

Het kopen van een nieuwe speen doe ik ook niet om de 6 weken. Maar als ik het doe, doe ik het niet eens zozeer vanwege de hygiëne, maar vooral omdat er in de loop van de tijd scheurtjes ed in kunnen ontstaan, waar je kindje zich aan kan bezeren.
Sil

Steriliseren???? wat is dat???? hahahaha, ik weet écht niet meer wanneer ik dát voor het laatst heb gedaan

Groetjes Debby

O gelukkig, het gaat over spenen. Ik dacht aan een hele andere vorm van steriliseren...haha.

Wij hebben de spenen alleen de eerste 3 maanden gesteriliseerd. Toen beviel mijn schoonzus en ging dat apparaat weer terug (hadden we geleend). Leek me een mooi moment om ermee te stoppen.

Er is trouwens onderzocht dat spenen uit de vaatwasser schoner waren dan uit een sterilisator. Vooral de hete lucht waarmee de vaatwasser droogt, doet goede zaken. Regelmatig in de vaatwasser dus. Ik spoel ze vaak nog wel af ivm eventuele zeepresten (maar dat is meer in mijn beleving, waarschijnlijk niet nodig)

Wij steriliseren nog wel, omdat ik die spenen niet goed schoon krijg in de vaatwasmachine. Iemand tips?

KT

Terug
Bovenaan