Sterk lijfje baby

<p>Hi!<br /><br />Toen ons kleintje een week oud was viel het ons op dat hij al behoorlijk goed en lang zijn hoofdje op kon richten als hij bij ons op de borst lag. De kraamverzorgende beaamde dit en toen we een paar weken geleden (hij is nu 12 weken oud) naar een babyspa gingen was die werkneemster daar ook behoorlijk verbaasd over hoe stabiel dit al was bij hem. <br /><br />Nu sinds een week of twee als ik hem op schoot heb (mijn benen iets opgetrokken) en hij zit een beetje met zijn billen op mijn benen, kan hij vanuit die positie gaan staan en ook nog best een tijdje in die positie blijven staan. Uiteraard houd ik hem vast onder zijn oksels omdat hij anders om zou vallen. Ik vind het zelf erg grappig om te zien (lijkt net alsof hij squats doet) en hij heeft er ook grote lol in. Is dit normaal voor deze leeftijd? Het is ons eerste kindje dus ik heb geen andere ervaringen.</p>

Hallo, ons zoontje kon en deed dit ook al vanaf dag 1 en rond week 10/11 vond hij het ook leuk om te 'staan'
Je moet wel oppassen want dit is nog heel slecht voor zijn lijfje/wervelkolom geloof ik. Hoort dacht ik ook nog niet op deze leeftijd. 
Dus liever niet doen dat 'staan'. 

Dat is wat ik er van begrepen heb in iedergeval.

Ja ik wil het sowieso eens aan het cb vragen. Ik forceer hem niet in die houding natuurlijk, hij doet dat helemaal zelf maar wil idd niet iets doen wat niet goed voor hem is.

Onze kleine kan dit ook. Vanaf dag 1 haar hoofd al aardig omhoog en zit liever rechtop dan liggen. Heb het aan het fysio gevraagd en idd nog niet helemaal goed voor de rug alleen te zitten of staan maar recht tegen je aanzitten met ondersteuning mag best. Gewoon nog niet het volle gewicht laten steunen op hun eigen lijfje komt het helemaal goed hoor!

Hier was hij ook al vanaf dag 1 erg sterk. Al heel snel lang zijn hoofdje omhoog houden en snel met zn beentjes afzetten tegen me aan. Hij is nu verder ook best snel met zijn motorische ontwikkeling. Met bijna 7 maanden kroop hij, met 7,5 maand zichzelf optrekken tot staan en nu met 8,5 maand loopt hij al wat stapjes langs de meubels. 

Hier was hij ook al vanaf dag 1 erg sterk. Al heel snel lang zijn hoofdje omhoog houden en snel met zn beentjes afzetten tegen me aan/omhoog klimmen op mn schouder. Hij is nu verder ook best snel met zijn motorische ontwikkeling. Met bijna 7 maanden kroop hij, met 7,5 maand zichzelf optrekken tot staan en nu met 8,5 maand loopt hij al wat stapjes langs de meubels. Maar idd zoals gezegd...voorzichtig met het 'laten staan' de spieren zijn hier nog veel te slap voor. Is niet goed voor zn ruggetje.

Yes die van ons doet dit ook al een tijdje (nu 14 weken). Ik hoefde ook na 2 weken al niet meer zijn hoofdje echt vast te houden als we van de trap af liepen, hij kijkt sinds toen gewoon over mijn schouder. Vond het ook wonderlijk maar ook leuk. Is ook ons eerste kindje, bij het cb zeiden ze wel dat hij sterk is en ze dit ook weer niet súper vaak tegenkomen. Dus ik denk niet dat het super uitzonderlijk is, maar ook weer niet iets is dat in die zin 'normaal' is dat alle baby's het hebben. 

Terug
Bovenaan