Sterk ruikende intieme zone 10 mnd

<p>Hoi, mijn dochter van nu 10 maanden heeft altijd al een sterk ruikende intieme zone gehad maar de laatste dagen is het toch wel heftiger vind ik. Als ik haar verschoon merk ik ook sinds 2 dagen dat ze met d'r handje er naartoe komt maar verder niet echt krabt ofzo. We badderen 1x in de week met Tiny Rituals en douchen alleen met water. (Ze heeft een erg droge huid) Nu zag ik een wasgel te koop speciaal voor de intieme zone bij baby's, heeft iemand hier ervaring mee of zijn er andere tips?</p>
 
Zelf heb ik een jongen, dus ik heb er geen ervaring mee. Maar een "speciale wasgel" zou ik niet mee beginnen. Wij dames moeten geen speciale wasgelletjes gebruiken voor onze eigen intieme zone, gewoon wassen met lauw water. Dus ik denk dat dit voor een baby net zo goed geldt. Wat voor billendoekjes gebruik je? Zijn deze geparfumeerd o.i.d.? Anders zou ik je adviseren om daar mee te stoppen en parfumvrije doekjes te gebruiken zoals pampers pure. Zo min mogelijk meuk rond de geslachtsdelen is het gezondst ? en misschien helpt het als je het na het wassen, of na een billendoekjes goed droogdept met een hydrofiel, zodat het niet "broeit" zegmaar.. 
Ik hoop dat je hier iets mee kan ? 
 
Ik zou even langs de huisarts gaan, misdchien is het een schimmelinfectie. Dat komt bij die kleintjes ook voor! Als dat het geval is krijg je een zalfje en is ze er zo vanaf!
 
Bedankt ! De eerste paar maanden gebruikte we ook de Pure doekjes van pampers, maar omdat het toen ook al rook hebben we goedkopere doekjes van Kruidvat merk zelf gekocht. De sensitieve versie. Dat droog deppen is wel een goede tip idd, ga dat zeker proberen, bedankt!
 
Ik kijk (ruik) het nog een weekje aan en anders doe ik inderdaad even een belletje naar de huisarts
 
Na een volle luier is het niet gek als het wat sterker ruikt. Maar als ze het ook na het wassen of badderen heeft dan zou het inderdaad ook iets van een infectie kunnen zijn. Ook omdat je zegt dat ze er aan probeert te zitten. Misschien jeukt het wel. Is het ook roder? Voelt het warmer aan? Dan zou ik zeker even de huisarts bellen. 
 
Terug
Bovenaan