Sterke bekkenbodemspieren door paardrijden!!!

Hallo,

Ben nu 38 weken zwanger en mijn kindje is nog niet ingedaald. Rede om naar de gyn. te gaan.
Wat blijkt nu, heb ik zulke sterke en stevige spieren ontwikkeld door het paardrijden.  De gyn. zei dat het een pittige bevalling zal gaan worden, misschien moet er ook even bij "geholpen" worden. Maar de verloskundige zegt dat het nog heel onduidelijk is hoe diezelfde spieren zich gedragen tijdens de bevalling, kan volgens haar best zijn dat die spieren dan wel in een keer week, zacht en soepel worden.
Ik twijfel dus nu of ik naar het ziekenhuis moet gaan of dat ik het eerst thuis ga proberen.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Groet,

MV

Ik heb het niet meegemaakt, maar wel zelf ruim 12 jaar paardgereden. Mijn bekkenbodemspier heeft bij de eerste in ieder geval geen problemen opgeleverd. Mijn tweede en derde waren echter niet goed ingedaald, of het door mijn bekkenbodemspier kwam weet ik niet. Ik denk echter dat je wel  op de mening van de verloskundige af kan gaan. De verloskundige zal echt wel in kunnen schatten hoe je bevalling uiteindelijk verloopt (ze weet van het advies van de gynacoloog af) en zal je goed in de gaten houden. Mocht het nou niet naar wens verlopen, ben je snel genoeg in het ziekenhuis. Ik neem tenminste aan dat je niet in de rimboe woont.....
Mijn ervaring is dat de verloskundige vaak wat reeëler omgaat met de zwangerschap en de bevalling en dat de Gynacoloog wat voorzichtig is....

Beste Mama Bal,

Bedankt voor je reactie!!
Ik denk dat ik het ook eerst thuis ga proberen aangezien ik inderdaad niet in de rimboe woon. Als het dan allemaal te lang duurt of de verloskundige ziet dat het moeilijker gaat dan kan ik altijd nog naar het ziekenhuis gaan.

Terug
Bovenaan