sterke kinderwens en planning (huwelijk broer in buitenland)

A

Anoniem

Guest
Mijn vriend en ik zijn ruim een half jaar samen en we voelen allebei heel sterk dat we binnenkort willen proberen een kindje te krijgen. Hij is bijna 32, ik word 30 deze zomer.

Zelf heb ik een stormachtige periode achter de rug na een scheiding vorig jaar,diverse verhuizingen en een auto-ongeluk. Inmiddels ben ik aardig opgeknapt.  Mijn gevoel zegt nog een maand of 2 rust en dan  "echt"  proberen, zo  tegen de zomer.  Eigenlijk kan ik niet wachten (sterk gevoel in mijn lijf) maar het lijkt  ons verstandiger heel even te wachten tot mei/juni.
Nu hoorde ik gisteren dat mijn broer volgend jaar maart gaat trouwen in het buitenland. Reken maar uit: dat is 9 maanden na de zomer, waarin wij willen beginnen!
Ik wil echt bij het huwelijk zijn, dus ik kan niet hoogzwanger in het vliegtuig zitten of bevallen tijdens hun huwelijksmaand. Dat betekent óf nu beginnen, of onze kinderwens een half jaar uitstellen, zodat ik (als we geluk hebben) met een paar maanden zwanger nog wel kan vliegen en de bruiloft meemaken.

Mijn probleem is dat ik het 'oneerlijk' vind dat we onze kinderwens minstens 3 maanden moeten uitstellen voor een huwelijk en dan nog is de vraag of ik meteen zwanger word. Voor ik het weet zijn we 3/4 jaar of meer verder.
Tegelijkertijd vind ik het lullig voor mijn broer als ik (van te voren) toch kies om kinderen te krijgen met het risico dat ik niet bij het huwelijk kan zijn.

Wie o wie heeft ervaring met uitstellen van kinderwens (of juist niet!). Wie  kan mij tips/adviezen geven?

Het blijft natuurlijk jullie eigen beslissing.....maar ik geloof dat ik zou wachten met mijn kinderwens.

Het is toch een hele belangrijke dag in het leven van je broer en toch jammer als je die zou moeten missen vanweg een zwangerschap.

Het is waar dat het best nog wel even kan duren voor je zwanger raakt, maar dat hoeft niet natuurlijk.
Voor hetzelfde geldt is het meteen raak en dan??

Nu vast beginnen kan natuurlijk ook, maar als het dan nog niet is gelukt, ga je dan deze zomer voorzichtig doen?? En wat als het wel meteen lukt en bijv  een keizersnede krijgt bijv? dan mis je de bruiloft toch....

zoals gezegd, het blijft jouw eigen beslissing, maar als je mij dit zou vragen zou ik nog even wachten.

Succes met jouw te nemen beslissing.

gr mama van MD

Dank je wel voor je snelle reactie, mam van MD.

Eigenlijk heeft het veel meer voordelen om te wachten tot na de zomer; jouw argumenten helpen me daar veel bij.
Ik ben alleen ongeduldig en ik word ook bijna 30. Ik heb altijd geweten dat ik moeder wilde worden en nu heb ik ook echt het gevoel erbij (dat ik hiervoor niet kende). Het geeft dan een onnatuurlijk gevoel om te wachten.Maarja, dat moedergevoel zit er ook nog wel over een paar maanden, lijkt me!

Hoi!!

Ik weet hoe het voelt om voor die beslissing te staan.
En ik wordt volgende maand ook 30...
Ik heb ivm mijn studie wel gekozen om het uit te stellen.
Wij zijn nu met de 3e ronde bezig zodat ik wel zwanger mijn studie zou kunnen afsluiten, maar niet meer bevallen in die tijd.
Maar zoals ik al zei wij zijn met de 3e ronde bezig en je weet dus nooit hoelang het duurt voordat je zwanger bent...
Het is een lastige keuze, maar je moet er maar vanuit gaan dat je direct zwanger bent en dan kijken of het uitkomt om dat te zijn.. Snap je??
Heel veel succes met de beslissing!!

X Kiki

Heej hallo,

Mag ik vragen wat voor anti-conceptie je nu gebruikt?
Als je bijvoorbeeld  de pil slikt, kun je wel alvast stoppen, om je cyclus weer op gang te laten komen op de natuurlijke wijze. Ontpillen zeg maar.
Natuurlijk moet je dan wel condooms gebruiken wil je voorkomen dat je zwanger bent.

Ik denk dat ik het ook uit zou stellen, maar ik zelf zou kiezen voor ontpillen denk ik. Dat kan geen kwaad....

xx

Ontpillen?
Ik stopte met de pil en was meteen zwanger.

Maar wat betreft de kinderwens. Je weet natuurlijk niet of je meteen zwanger wordt. Misschien moet je gewoon naar je gevoel luisteren.

Groetjes, Kar

Ik heb in precies dezelfde situatie als jou gezeten.
Mijn broer gaat ook dit jaar (juni)  trouwen in het buitenland.

Nu ben ik vorig jaar juni zwanger geraakt (gelijk 1e ronde na stoppen met pil)  maar heb helaas in  augustus een miskraam gehad. Ik wilde erg graag snel weer zwanger worden maar.. dan zou ik niet op de bruiloft van mijn broer kunnen zijn.

Wij hebben daarom bewust gewacht tot december. Helaas zitten we nu alweer in maart en ben ik nog niet zwanger. Ik heb geen spijt dat ik gewacht heb want ik wil echt bij de bruiloft van mijn broer aanwezig zijn. Een aantal mensen begrepen dat niet maar heel veel mensen wel.

Vooral omdat ik een miskraam gehad heb vond ik het wachten enorm zwaar.

Je staat nu voor een moeilijke keuze.. er gewoon voor gaan of toch wachten..

Veel sterkte/succes!

Bedankt voor al jullie wijze reacties! Wat onwijs dapper van je. Nenss.   Dan heb je een miskraam gehad en wacht je tóch vanwege het huwelijk van je broer. Ik hoop voor jullie dat je heel snel in verwachting raakt! Heel veel succes & geluk.

Mijn vriend en ik hebben toch besloten tot na deze zomer te wachten. Als ik dan in verwachting raak, ben ik hooguit 6 maanden zwanger als de bruiloft is. Of helemaal niet, natuurlijk. Maar dan proberen we het ten minste! Langer uitstellen willen we echt niet. Over wel/geen pilgebruik: ik heb nu Mirena (spiraal) en wil t.z.t. overstappen op de Persona om precies te zien wat mijn vruchtbare dagen zijn.

Terug
Bovenaan