sterke motoriek

hallo,
elyza is donderdag een half jaar.
en ze gaat zelf van haar buik uit tot zit. (ze rolt ook van buik naar rug en andersom) blijft dan vaak 5 minuten zitten en kiept weer om.
maar moet ik dit afremmen? en hoe zou ik dat moeten doen? kan haar moeilijk in de box vastbinden.
ook wil ze zich al optrekken aan de box dus leggen we haar op een kleed op de grond.
 
ik zou t niet afremmen, als ze zit met een half jaar is toch prima ?
En als ze zich wil optrekken waarom niet ? Mijn kinderen liepen met 10,11 mnd.
ze geven zelf aan wat ze kunnen of niet, ontwikkeling kun je niet tegenhouden maar waarom zou je dat willen ?
 
het duurt een hele tijd voordat ze los kunnen lopen, aan de hand gaat vrij snel ook aan de box hebben ze houvast,
mijn oudste is 13 de jongste 6 weken nu , net wat bloempje zegt, voor je het weet zitten ze op school.
de oudste van mij zit op t vwo , tweede klas, dan heb ik er 2 op het basisonderwijs en 1 op de peuterspeelzaal, nu weer zo'n hummeltje wat nog bijna niets kan en als je een half jaar verder bent sta je te kijken wat ze geleerd hebben.
 
Misschien is je dochtertje gewoon snel, of misschien is het toch gewoon een reflex? Mijn dochtertje, 4 mnd, wil ook continu staan en kan het ook behoorlijk. Volgens de fysio is het meer een reflex, vinden ze het zelf leuk en worden ze bevestigd/ aangemoedigd door de omgeving die het zo grappig vind. De fysio heeft het ons afgeraden, nog sterker, we moeten haar zo vasthouden dat ze wel gedwongen wordt om haar beentjes niet zo stevig te strekken. De heupjes zijn nog niet zo ver ontwikkeld. Als je het dan toe laat moet je het later weer " afleren" omdat de boel verkeerd gaat staan.
Maar goed, misschien is je dochter gewoon snel, voor de zekerheid zou ik het toch ff navragen bij het CB.
 
Terug
Bovenaan