Sterke zuigbehoefte

Hallo moeders!

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven mbt het volgende:
Mijn dochtertje van 7 weken krijgt om de vier uur 150 cc voeding met 5 schepjes. Overdag slaapt zij hier anderhalf a twee uur op (en dan heb ik geluk). Vervolgens is zij niet meer in slaap te krijgen en zit er niets anders op dan haar bij me te nemen tot aan de volgende voeding. In principe is dat niet eens zo erg maar ze wil absoluut niet in de box liggen. Ze is alleen rustig bij mij op schoot met mijn pink in haar mond. Het lijkt of ze krampjes heeft en ook vermoed ik dat ze moeite heeft met de ontlasting. Het persen valt haar namelijk erg zwaar. Toch heeft ze erg dunne ontlasting.
Je begrijpt dat ik soms anderhalf uur niet veel kan doen met haar bij me én mijn pink in haar mond. Stel nu dat het alleen zuigbehoefte is; is dat dan normaal? Tussen de voedingen en dan ruim anderhalf uur?

Vanaf haar voeding om 22.30 uur slaapt ze netjes en komt ze alleen rond 3.00 uur 's nachts voor een voeding en vervolgens 's morgens om 6.30 uur weer.

Groetjes,
Suzan
 
mijn zoontje is 1 week en 3 dagen hij slaapt vrijwel de hele dg in de box af ent oe is die wakker en hij `s nachts alleen mijn pink en hij word een paar keer per nacht wakker maar nu   worden we elek ochtend tegen half 11 wakker   lekkah    


alleen snacht ramp al sje hem in bedje wil doen dan krijst die eerste een uur en valt dan wel in slaap

ik vermoed dat het krampjes zijn     ik gebruik nutrilon 1   hij drinkt vaak zijn fles helemaal leeg van 120 cc   met 4 schepjes


herkent iemand dit ook      

of hebben jullie tips

zou ik het graag willen hebben    

gr desiree
 
Hoi dames,
Waarom gebruiken jullie geen speen?
Ik heb mijn zoontje toen hij 5 dagen was al een speentje gedaan omdat hij ook een
enorme zuigbehoefte had. En de hele dag met mijn pink in zijn mondje ging me iets
te ver. Hij kreeg op dat moment nog borstvoeding en dat heeft geen enkel probleem
opgeleverd.
Hij is direct rustiger geworden met de speen. Als hij sliep haalden wij de speen uit
zijn mondje. Hij had hem ook niet de hele tijd in de mond, alleen als hij onrustig was
of huilde en als hij naar bedje ging.
Misschien hebben jullie hier wat aan?
Succes en groetjes
Melanie mmv Quinten (31-08-04)
 
Ik weet niet of je dit al doet, maar mijn ventje heeft ook problemen met zijn ontlastiong terwijl die toch dun is. Ik help hem 1x per dag met een thermometer met vaseline, dan poept hij het er zo uit! Dit op advies vd verloskundige, maar dinsdag bij het cb ga ik er wel naar vragen. De vk had nl. ook gewaarschuwd dat je met die homeopatische middeltjes en venkelthee darmpjes ook stil kan leggen...venkelthee is hier al n tijdje van het menu, en Cinababy gebruiken we maar 2x per dag, maar toch..
 
hoi suzan.

Ik herken je verhaal heel erg. Met onze dochter Iris hebben we ook heel wat rondgelopen de eerste weken, ze wilde alleen maar bij mij of mijn vriend zitten en pinkje zuigen en deed alleen hazeslaapjes.
Wij zijn toen begonnen met inbakeren en dat helpt bij ons enorm.
Ik weet niet of je kindje onrustig is in bedje en zich misschien wakker slaat met zijn armpjes of moeite heeft met doorslapen??
Het slaapritme van baby's bestaat uit slaapjes van ongeveer 50 minuten en sommige baby's hebben dan moeite door te slapen het inbakeren helpt daar ook voor.
Ook voor de krampjes kan het fijn zijn ze zijn de strak ingepakt en dat geeft druk op het buikje wat de meeste kleintjes prettig vinden.
Kijk op www.debakermat.nl en www.paco.nl voor meer informatie. Ik gebruik nu de paccodoek en dat werkt super.
Als het je iets lijkt en je wilt eerst met gewone doeken inbakkeren vraag dan het cb om uitleg.

Groetjes Carlijn
 
Dank je wel voor de tips. Inbakeren was al genoemd door de wijkverpleegkundige, een tweede mogelijkheid was overgaan op andere voeding. Sinds donderdag zijn wij nu (op advies zonder afbouwen) direct overgegaan van Friso op Nutrilon Omneo. Het is er niet makkelijker op geworden maar haar lichaampje moet natuurlijk wennen aan deze voeding. De krampjes waren erger en het slapen nog minder. Heel veel windjes, een paar keuteltjes en ineens diarree. Vanavond had ze eindelijk weer een beetje normale ontlasting.
Morgen belt de wijkverpleegkundige weer om te checken of het beter gaat op deze voeding. Is dit niet het geval, dan zullen wij toch moeten gaan inbakeren. Het is alleen zo dat ik sterk het gevoel heb dat mijn kleine meid wakker wordt van de pijn (dus krampjes of iets anders) in plaats van rondzwaaiende ledematen. Ik vraag mij dus af of inbakeren de oplossing is. We zullen eraan moeten geloven, maar met inbakeren kan zij haar beentjes niet bewegen bij krampjes, of wel.

Haar slaappatroon na de voedingen is als volgt:
22.30 uur voeding en slapen tot 2.30 uur
02.30 uur voeding en slapen tot 6.00 uur
06.30 uur voeding en slapen tot 8.00 uur (daarna nog een uur bij mij in bed)
10.30 uur voeding en slapen tot 12.00 / 12.30 uur
14.30 uur voeding en slapen tot 16.00 uur
18.30 uur voeding en slapen tot 22.30 uur

Is dit enigszins normaal, tussen 13 en 14 uur slaap? We zijn natuurlijk wel een half uurtje bezig met verschonen en de voeding..

Groetjes,
Suzan
 
Terug
Bovenaan