Sterker verlangen naar een tweede kindje

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb al een paar keer een stukje geschreven, wij hebben een dochtertje van bijna 2,5 en vooral bij mij begint nu het verlangen te groeien naar een tweede kindje.

We zijn eind november verhuisd naar  een eengezinswoning met een tuin (na 6 jaar op 6 hoog gewoond te hebben).
Heerlijk vinden we het, en genieten momenteel ook volop van onze dochter die steeds leuker en eigenwijzer wordt.

Ik ben sinds december gestopt met de nuvaring, nog niet echt met de intentie om zwanger te worden maar meer om te kijken hoe mijn cyclus gaat lopen.
Sinds de geboorte van Iris is mijn cyclus niet meer gelijk geweest, terwijl het daarvoor altijd 28 dagen was.
Na de ring was het echter direct weer op de dag af 28 dagen (soms zelfs een dag eerder)!
Wel handig, dat ik ook mijn eisprong voel (veel vrouwen voelen dit helaas niet).

Mijn man is er nog niet zo erg mee bezig, en ik probeer het er met hem ook nog zo min mogelijk over te hebben anders denkt hij dat het een obsessie voor me wordt.
Maar het verlangen wordt wel steeds sterker hoor!
Vooral nu mijn hartsvriendin zwanger is van de eerste, en  steeds meer mensen om ons heen, lijkt het.

Soms barst ik zowat, want dan wil ik het zooooooooooooo graag!
Jullie kennen vast dat gevoel wel.

Nu maar afwachten wanneer we voor het echie gaan! Spannend!

Groetjes, Anna
mv Iris (2)

hoi hoi.. leuk zeg dat jullie verhuisd zijn en nu lekker een tuin hebben! super! ook leuk voor je kindje, kan ze lekker buiten spelen! beter dan een balkonnetje...
Heej maar wij hebben dus ook een zoontje van anderhalf inmiddels alweer en willen ook voor een tweede gaan.. ik ben er niet echt heel erg mee bezig. ben ik te nuchter voor denk ik. wel vind ik spannend als de rd'tjes weer moeten komen en het duurt ff iets langer..pfff dan denk ik echt kom nou, of zwanger??! dat zijn spannende momentjes. maar ik ben nu net ongi geweest dus kan er weer ff tegen...
Misschien toch een keer tegen je man zeggen.. zo van: Zullen we er weer voor gaan? wie weet zegt hij JAAAAA nou succes hoor!!
Probeer er niet TE veel mee bezig te zijn he, dat kan negatief werken... positief inzien en succes!! Liefs mij

Hoi,

Wij hebben ook een dochter, die alweer bijna  3 wordt. In december ben ik gestopt met de pil met de plechtige belofte dat ik niet geobsedeerd zou raken. Mmm, dat wordt nu dus steeds moeilijker, vooral in de periodes van veel oefenen en afwachten. Dan is dit forum een goede afleiding. Wat doe jij om niet alleen maar bezig te zijn met zwanger worden?
Ondertussen blijf ik wel lekker genieten van onze dochter die ons elke dag nog blijft verbazen, leuk is dat hè!

Groetjes,
Mama Maaike

Hoi,

Wij hebben ook een dochter, die alweer bijna  3 wordt. In december ben ik gestopt met de pil met de plechtige belofte dat ik niet geobsedeerd zou raken. Mmm, dat wordt nu dus steeds moeilijker, vooral in de periodes van veel oefenen en afwachten. Dan is dit forum een goede afleiding. Wat doe jij om niet alleen maar bezig te zijn met zwanger worden?
Ondertussen blijf ik wel lekker genieten van onze dochter die ons elke dag nog blijft verbazen, leuk is dat hè!

Groetjes,
Mama Maaike

Hoi hoi,
Wij hebben ook een lieve zoon van bijna 3.
Maar willen ook graag een wondertje erbij.
Ik heb ook soms van die dagen dat ik zoveel droom of weer zwanger zijn.
En mij man ook soms wat minder daarvoor zijn het mannen denk ik.
Ik staat er ook helemaal achter maar zijn niet zo van die dromers als ons hahahaha.....
Ik begrijp heel goed wat jullie bedoelen.
Ik ben 10 april weer ongie geworden brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Maar goed daarom is dir forum wel fijn vind ik.
Kunnen we samen het toch wat delen.
Bedankt wendy

Hoi,

Wij hebben een zoontje van 18 maanden. Van hem was ik in ronde 2 al zwanger! Sinds augustus 2007 zijn we aan het hopen op nog een wonder! Maar helaas, dit keer wil het niet zo vlotten! Vandaag weer ongesteld geworden! We gaan ronde 10 in. OOk gaan we een bezoekje aan de huisarts brengen....Dat hadden we dus nooit verwacht!

Heel veel geluk gewenst in ieder geval!

Hi dames,

Wat leuk dat jullie hebben gereageerd!
Nou, mijn mannetje wil het wel, maar nog niet per se nu.
Maar aan de andere kant wil hij ook niet zoveel leeftijdsverschil tussen de eerste en de tweede! Mannen, snap er soms niet veel van .
Ik vind 3 jaar ertussen wel een mooie leeftijd maar ja je weet natuurlijk niet hoe lang het dit keer gaat duren (zoals Roos nu helaas ondervindt).

Voordat ik zwanger werd van Iris was ik al eerder zwanger geweest.
Toen was het de eerste ronde meteen raak, maar helaas eindigde dat in een miskraam.
Na de curretage duurde het maar 3 maanden voordat ik weer zwanger werd.
Vonden we ook wel heel snel hoor!

Ik zei laatst tegen mijn man van nou we kunnen toch wel alvast gaan oefenen en toen zei hij dat doen we toch! En begon te lachen.
Weet ik nog niet of hij het serieus meende, pfff!!!

Af en toe laten we het condoom wel achterwege, maar dat is vaak net in een periode dat ik nog niet of niet meer vruchtbaar ben.

Stiekem hoop ik dat het snel raak is, en dan maar hopen dat mijn man er ook blij mee is maar eigenlijk wil ik er het liefst samen voor gaan, voor 100%.

Afwachten maar weer!

Groetjes, Anna

Terug
Bovenaan