Sterre geboren

Op donderdag 5 februari om 10:45 uur is Sterre geboren.
Het is een flinke dame van 4560 gram en 53 cm. Een goede bevalling! Zal bij een eerdere discussie over het breken van mijn vliezen wel even mijn verhaal vertellen.

De grote broer van bijna 15 maanden is vanaf het begin hartstikke trots. Wil zijn zusje veel kusjes geven en vind haar echt lief. Heerlijk om te merken en leuk om zo te kunnen genieten van twee mooie, gezonde kinderen!

Een dikke dikke proficiat met de geboorte van jullie tweede wondertje!!

Is toch een heel gewichtje e... Mijn dochtertje woog 3,130kg, en was 48cm, dus voor mij is dat wel ff een grote baby! Hehe... Maar geweldig seg!
Ons meisje is nu bijna 14 maand en wij verwachten binnen een 4-tal weken ons tweede kindje, dus ook een verschil van bijna 15 maanden.
Is toch wel erg snel en heb het gevoel dat het moeilijk is om ons dochtertje hierop voor te bereiden. Maar leuk te horen dat het bij julie zo vlot verloopt. Heb jij mss tips om ons meisje hierop voor te bereiden?!

Alvast mercikes en geniet van deze mooie tijd!!

Liefs,
van ons...

Hoi Febeke,

Ik vond het ook erg lastig om ons zoontje voor te bereiden en was erg nieuwsgierig hoe hij er op zou reageren. We hebben tijdens de zwangerschap wel veel over de baby gepraat. Ook hem de buik laten aaien (lief,  zachtjes, niet slaan!)  en kusjes geven. Op het einde van de zwangerschap  als je hem vroeg waar de baby was dan ging hij ook over zijn eigen buikje aaien. Zo lief!

Na de geboorte was hij gelijk geinteresseerd in de baby. Weet natuurlijk niet of elk kind dat heeft. We kunnen niet zonder de baby langs hem heen lopen of hij wil een kusje geven of even aaien. Ook proberen we hem er bij te betrekken. Dus hem erbij halen als we een luier verschonen, laten zien hoe hij drinkt bij mama, hoe ze in haar wiegje gaat liggen etc.
En verder zoveel mogelijk zijn eigen oude ritme aanhouden. Zijn eigen veilige vertrouwde dingen laten doen. Zo gaat hij ook nog gewoon 2 dagen naar het kinderdagverblijf.
En ik had het geluk dat ik zelf na de bevalling ook snel weer fit was waardoor ik hem ook aandacht kon geven. Want die wil hij echt wel. Even lekker knuffelen, erbij zitten als ik de baby vast heb etc. En het lijkt te werken.
Even knuffelen en kusjes geven en dan gaat hij weer heerlijk zelf spelen op de grond met zijn eigen speelgoed.
Van oma heeft hij een knuffel gekregen bij de geboorte van zijn zusje, een hele lekkere zachtje. Ook die pakt hij regelmatig en knuffelt hij dan even. Om hem vervolgens weer aan de kant te gooien natuurlijk ;-)

Ik ben ook erg happy dat het zo goed gaat met twee kindjes!

Terug
Bovenaan