Sterrenkijker

<p>Hallo! <br /><br /></p><p>Ik ben 35+4 weken zwanger en mocht vandaag op controle bij de gynaecoloog. Daar zag ze dat de baby een sterrenkijker is. <br />Heeft iemand hier ervaring mee? <br /><br /></p><p>Alvast bedankt voor je reactie! </p>

Ik ben zelf bevallen van een sterrenkijker maar dit was van te voren nog niet bekend! Heb ondanks dat een hele snelle, fijne bevalling gehad gelukkig. Als tip kan ik je meegeven om eens 'spinning babies' op te zoeken! Die methode geeft verschillende houdingen die ervoor kunnen zorgen dat de kleine nog gaat wisselen qua houding! Heel vele succes met de laatste loodjes en weet dat babies ook tijdens een bevalling nog kunnen draaien!

Hier ook ervaring met een sterrenkijker. Heel veel baby's draaien nog goed, dus dat kan ook nog! Maar het heeft met de bevalling weinig problemen opgeleverd gelukkig.

Bij mij kwamen ze er pas na 5 kwartier persen achter dat mijn zoontje een sterrekijkertje was, volledige aangezichtsligging. Uiteindelijk hebben ze hem met een keizersnede moeten halen. Maar begreep dat het over het algemeen gewoon natuurlijk moet lukken. Bij mij lag hij gewoon echt ongelukkig

Dat je kindje nu als sterrenkijker ligt, hoeft zeker niet te betekenen dat hij/zij ook zo geboren gaat worden.

Tijdens de zwangerschap kan je baby continue veranderen van positie (bv van rug aan linkerkant naar rechter kant) en draait de stand van zijn hoofdje mee.

Daarnaast maakt je baby tijdens de geboorte een inwendige en uitwendige speel draai. (Zoek maar eens een animatie filmpje op) Tijdens die speel draai veranderd ook de positie van het hoofdje.

Wanneer je kindje toch eigenwijs is ? en zo blijft liggen. Hoeft het ook zeker niet tot problemen te leiden tijdens de bevalling. De vooruitgang tijdens het persen kan echter wel iets moeizamer gaan en mocht het zo zijn dat er extra hulp nodig is, kan je gynaecoloog er voor kiezen gebruik te maken van een kiwi of vacuüm waarmee hij jou en je kindje helpt geboren te worden.

Mijn kindje is als sterrenkijker geboren, dat wisten we niet van tevoren. Ik neem aan dat je graag eerlijke verhalen wilt dus hier komt de mijne: 30 uur weeenstormen die amper tot ontsluiting leidden.. ruggeprik heeft een paar uur voor verlichting gezorgd, uiteindelijk met de vacuümpomp eruit getrokken omdat ze door haar ligging de bocht niet goed kon maken. Volgens de gynaecoloog kwamen de weeenstormen en de extreem pijnlijke weeen die weinig resultaat opleverden wel degelijk door de ligging van m’n dochter. 
Ik heb wel een heel knap kind haha en uiteindelijk is alles bij mij hersteld (zowel fysiek als mentaal). 
Maar je kindje kan nog draaien toch?

Mijn eerste kindje was ook een sterrenkijker.. uiteindelijk geboren met behulp van een knip en een vacuum.. prima bevalling gehad en geen pijnstilling nodig gehad. Herstel van de knip viel ook wel mee.
Bij mij kwamen ze er pas achter tijdens de bevalling.

Terug
Bovenaan