Sterretjes zien / warm gezicht 32 weken zwanger

Hallo allemaal!

Morgen ben ik 32 weken zwanger en ik merk dat ik steeds wat vermoeider begin te worden, het wordt dan ook letterlijk wat zwaarder nu natuurlijk. Ik ben helaas al lang erg bang voor het ontwikkelen van HELLP of zwangerschapsvergiftiging. Echter blijft mijn bloeddruk steeds heel netjes, soms zelfs wat laag.

Nu heb ik toch sinds gisteren het idee dat ik wat wazig zie en ook af en toe wat sterretjes. Ik heb vannacht ook slecht ervan geslapen (denk omdat ik me te druk maak). Daarnaast heb ik sinds een paar weken steeds een gloeiend heet gezicht voor mijn gevoel. Mijn bloeddruk was een weekje geleden nog netjes 114/68. Ik vraag me af of er meerdere zwangeren zijn die sterretjes zien door vermoeidheid/stress of werken achter een computer (ik zit hele dagen achter de pc), of dat ik toch maar moet gaan bellen om te vragen of dit erg is. Ik ben eigenlijk te bang dat het gewoon tussen mijn oren zit oid en ik voor niks langsga. Ik heb maandag ook weer een controle dus als het lukt zou ik liefst afwachten.

Misschien kan iemand mij geruststellen!

Goedenavond!? 
Inmiddels is mijn dochtertje alweer 7 maanden maar ik had de laatste weken ook steeds het gevoel dat mijn hoofd gloeide! Het voelde alsof mijn gezicht dan knalrood was of dat ik koorts had. Dat was alleen niet het geval, ook voelde mijn gezicht van buitenaf helemaal niet zo heet aan. Dit was verder niks, het voelde alleen vervelend. Continue opvliegers ofzo haha.
Sterretjes zag ik ook, echter had het bij mij wel met mijn bloeddruk te maken. Vanaf week 36 (ik slikte van week 12 tot 36 preventief aspirines vanwege het hogere risico op hellp) schoot hij omhoog. Ik kreeg een briefje met symptomen en als ik één of meer van die klachten had, moest ik contact opnemen met de verloskundige of de afdeling verloskundige in het ziekenhuis. Geloof me, ik vond het ook nooit fijn om te bellen maar ik ben er toch meerdere keren per week geweest, alles voor het kleintje in mijn buik.
De verklaring van hele dagen achter de computer zitten zou ik ook zeker niet gek vinden. Maar als je je zo druk maakt is het echt fijner om te bellen, zoals mijn artsen zeiden zien ze je liever 10 keer voor niks! Ze nemen geen enkele risico's bij zwangeren. Wellicht is alleen een telefoontje al genoeg zonder langs te hoeven komen.
Geniet van de laatste loodjes en ik wens je alvast een hele fijne bevalling toe! Veel geluk in 2023!

Zeker aankaarten en langsgaan! Een (wat) lage bloeddruk kan je ook licht in je hoofd maken. Bij mij hielp het slikken van LTO3. Sowieso goed om even te kijken of je omega 3 en b12 voldoende binnenkrijgt. Ik bleek een hele tijd foliumzuur te slikken zonder toegevoegde omega3. En mijn bloeddruk is heel laag. Als ik niet aan de bel had getrokken had ik het niet geweten, dus liever een keer extra vragen dan wachten.
 Nu ik verder ben in de zwangerschap en ik extra supplementen slik merk ik dat de wazigheid wel is afgenomen. 
Veel succes! 

Bedankt voor jullie reacties! Ook wel fijn om te horen dat de klachten (deels) bij meerderen voorkomen en soms ook weer om andere redenen dan waar ik zo bang voor ben. Ik heb er nog steeds wel wat last van dus ga zo inderdaad maar eventjes bellen of ze me voor het weekend nog even willen zien of ik het tot maandag kan afwachten. 

Ik heb ze even gebeld en de verloskundige zag geen reden tot paniek, zeker aangezien mijn bloeddruk een week geleden nog zo laag was. Ze gaf wel aan dat als ik ineens erg misselijk zou worden of een bandgevoel om mijn buik krijg ik meteen het spoednummer moet bellen, ook in het weekend. Voor nu was de controle op maandag afwachten prima! Dus ik kan weer met een gerust hart aan het weekend beginnen :)

Ik zag in mijn zwangerschap ook af en toe sterretjes, vooral omdat ik telkens een lage bloeddruk had (meestal rond 90/55). Het kwam bij mij op redelijk verklaarbare momenten, zoals te snel opstaan. Maar als je twijfelt of je zorgen maakt, altijd bellen. ;) Al is het maar om (nog) een keertje te horen wat alarmsignalen zijn of hoe lang je dingen aan kan zien. ;)

Klinkt wel als een lage bloeddruk... Ik kamp hier zelf ook mee op dit moment. Als dit gebeurd moet je je kuiten en billen aanspannen. Ook werd mij zoute drop aangeraden, uiteraard niet teveel want dat natuurlijk niet goed voor jou en de baby.(lees maar even op de zwangerhap app) ook is een bouillon op zijn tijd heel goed. Hoop dat je hierdoor nog even wat rust krijgt?

Terug
Bovenaan