steun geven

Hallo iedereen,

Misschien is het raar dat ik hier dit berichtje neer zet, maar deze vraag zit me gewoon hoog.
Een paar maanden geleden vertelde een vriendin van mij dat ze zwanger was van de tweede, een maand later kon ik haar blij vertellen dat ik zwanger ben van de eerste, heerlijk konden we samen zwangeren.
Tot een paar weken geleden, mijn vriendin heeft op de derde maand een miskraam gekregen, haar kindje was al bij negen weken dood, maar het bleef toch zitten dus hebben ze het weg moeten laten halen.
Mijn vriendin heeft lekker bij me uitgehuild en ik jankte met haar mee, ik vind eht echt verschikkelijk.
Maar nu zei ze mij, straks in november zou ik eigenlijk een kindje krijgen maar die komt er dan niet, niemand zal daar aan denken maar ik zal dan wel verdrietig zijn. Vandaag sprak ik haar en vroeg hoe ze zich voelde en ze zei dat ze eht een plaatsje begind te geven.
Nu is mijn vraag, ik wil haar steunen, maar november zal bij mij niet het zelfde zijn dit jaar, graag zou ik haar die maand een kaartje willens turen om haar een hart onder de riem te steken, maar is het echt zo, hebben meiden die een miskraam hebben gehad, de maand dat het kindje eigenlijk zou komen het even weer erg moeilijk, of krijgt het eerder toch een plaatsje???

Ik kan me er geen voorstelling van maken, maar wil er wel voor haar zijn ook als ze het dan moeilijk zal hebben.
Kan iemand mij hier in helpen, want wil dan ook geen oude wonden open halen......

Groetjes Margriet

Hoi Margriet,
Gelukkig heb ik zelf nooit een miskraam gehad. Ik denk echter, dat een miskraam veel doet met je. Het lijkt me, dat je de hele tijd denkt: "nu zou ik weken zwanger zijn..." en als de uitgerekende datum nadert, dan wordt het extra moeilijk. Dus: ja, ik zou je vriendin zeker een kaartje sturen. Het lijkt me heel fijn voor haar, dat er anderen zijn, die met haar/hun meeleeft.
Ik wens je veel geluk met je eigen zwangerschap/kindje.

Hoi Margriet,

na jou heeft Sonja nog een bericht geplaatst, ik denk dat dat voor zich spreekt. Ik denk dat je vriendin heel erg blij is met jou! Veel geluk,
Groetjes
Angelique

margriet,
wat fijn dat je zo meeleeft met je vriendin. en moeilijk voor jou ook. ik ben zelf ons kindje verloren in de 18 de week, en dat is nu 3 maanden geleden. Ik zie erg tegen de uitgerekende datum op en hoop inderdaad dar er dan iemand aan me denkt, en aan ons kindje. doe wat je hart je ingeeft en laat je vriendinn niet alleen in haar verdriet. Sterkte samen!!!

Dames,

Mijn 1e kindje had ik verloren toen ik 21 weken zwanger was. Dat ie nu iets meer dan 1 jaar geleden. Tegen mijn uitgerekende datum ben ik een paar dagjes weg geweest. Al heb je het een plek kunnen geven, toch voel je pijn en verdriet. Het deed ons toch goed om even tussen uit tegaan. Dit jaar willen we ook een paar dagen weg in september (uitgerekende datum 2e kindje).
Veel sterkte!

Mien72

Terug
Bovenaan