Stiefzoontje wil steeds naar mama

<p>Wij hebben mijn stiefzoontje van 5 jaar om het weekend.</p><p>Er speelt heel wat waar ik me zorgen over maak, maar voor nu vraag ik me het volgende af;</p><p>Als we hem ophalen uit school is hij doodmoe, heeft enorme wallen onder zijn ogen en is de hele middag huilerig .</p><p>Daarnaast geeft hij steevast de reactie als je vraagt wat er is dat hij naar mama wil. Ook als hij zijn zin niet krijgt gaat hij huilen dat hij naar mama wil.</p><p>Dit speelt pas sinds een half jaar...daarvoor hebben we er nooit last van gehad.</p><p>Is dit normaal? Mijn eigen kinderen deden dit niet bij hun vader.</p>

Weet niet of het normaal is, misschien wel, een kind hecht meestal toch de meeste waarde aan zijn eigen mama. Kun je het er met zijn moeder over hebben? Is er iets gebeurt waar het vandaan kan komen? Voelt hij zich op een bepaalde manier onveilig?

Wanneer kinderen moe of verdrietig zijn dan willen ze het liefst bij diegene zijn waar ze zich het meest geborgen  bij voelen. Voor een 5 jarige is een lange schooldag soms veel en dan is het logisch dat hij in zijn vertrouwde omgeving bij mamma wil zijn. Het enige wat je kunt doen is hem een veilige warme plek bieden. Na schooltijd niet teveel van hem vragen en hem even thuis lekker laten spelen of lekker rustig op de bank samen een boekje lezen ofzo. 

Waarom maar eens in de twee weken? Als zoontje vaker bij jullie zou zijn, dan zou hij meer hechten aan zijn papa (en een beetje aan jou) en zou het probleem er niet meer zijn.
Waarom geen co- ouderschap?

Terug
Bovenaan