stijgend gewicht

A

Anoniem

Guest
Ik ben zwanger van ons 2e kindje. Ik ben daar heel blij mee, maar ik heb vreselijk last van depri-buien. Vooral als het om mijn gewicht gaat.
Vorig jaar ben ik rond de 14 kg afgevallen. Heel verstandig, want ik was behoorlijk dik.
Maar nu ik zwanger ben, kom ik natuulijk aan, wat ik heel moeilijk vind.
Ik ben nu precies 23 weken zwanger en al 10 kg aangekomen. Dat is toch wel erg veel..
Ik lees alleen maar verhalen van 4 of 6 kilo...wie heeft hier ook last van en komt ook redelijk snel aan?

Beatrijs

He Beatrijs,

Ik ben bij mijn 1e zwangerschap eerst 6 kilo kwijtgeraakt. Toen was mijn gewicht 64 kilo. Normaal dus 70. Toen ik 20 weken zwanger was zat ik pas weer op mijn normale gewicht. Na die 20 weken ben ik vervolgens nog 23 kilo aangekomen. Dat ging heel snel allemaal. Ik ben er nooit echt depri voor geweest want ik had zoiets van het hoort erbij. Na mijn bevalling zat ik na 5 maanden weer op 70 kilo. (met borstvoeding) Bij de 2e zwangerschap ben ik uiteindelijk 20 kilo aangekomen en is het er nooit meer afgegaan (met flesvoeding) Let er een beetje op maar echt tegen houden kan je het denk ik niet. Anders was het mij ook wel gelukt. Ik had me het bij de 2e echt voorgenomen er goed op te gaan letten maar ik kon het ook niet tegenhouden.

Succes groetjes Nova

Hoi Beatrijs,

Ik kan me voorstellen dat je er van baalt en dat je depri wordt. Maar zwanger zijn gaat nou eenmaal gepaard met zwaarder worden. En inderdaad sommige worden niets of nauwelijks zwaarder en andere (bij die categorie hoor ik dus ook) worden flink zwaarder. Ik ben nu 24 weken en was bij mijn laatste cotrolé vorige week al 17 kilo zwaarder geworden. Je bent dus niet de enigste !! Ik ben bij mijn andere drie kinderen ook tussen de 25 kilo en de 35 kilo zwaarder geworden. En ik verwacht nu dat ik weer met gemak de 35 kilo ga halen. En ja, ik vindt het ook jammer dat ik niet bij die groep hoor die maar 5 kilo zwaarder wordt tijdens de zwangerschap. Maar het is nou een maal niet anders, en heb me er bij neer gelegd. De kilo's krijg ik na de zwangerschap er wel weer af, maar mijn figuur.......... pfff dat wordt natuulijk nooit meer zoals het voor de eerste was. Maar heb er zometeen 4 pracht kereltjes voor terug gekregen. En dat maakt een boel goed.

Groetjes Mariska.

hoi,

jeetje een bekend verhaal!

ik ben toen ik zwanger was van de eerste 40 kilo aangekomen en ze net pas kwijt op 5 na, ik was hard bezig.
maar toen weer zwanger alleen nu gaat het anders, ik ben   nu 15 weken en 1 kilo aangekomen, ik ben veel te bang dat het weer gebeurd!ik snoep wel maar stop direct als ik aan ga komen, ik heb bij de VK gevraagd hoe of wat en ze zeiden ook dat ik als ik er moeite mee had best naar een dietiste mag, dat kan ook nu en die houdt het met je in de gaten en maakt een eetpatroon, ik weet wat het is om af te moeten vallen en ga je dus niet bertellen dat het goe dgaat nu, hoewel het best okee is 20 kilo mag nog maar is de bovengrens.
maar ik hoop dat het je lukt het een beetje te stoppen en voe je niet te depri meid! je bent er eerder erg veel kwijtgeraakt een topprestatie! mag je heel erg trots op zijn, en als je vanaf nu gewoon goe dop je eetpartoon let desnoods samen met iemand( mag met mij hoor ik houdt iedere dag een lijst bij met wat ik eet helpt prima alleen doe ik het alleen en als ik heb gesnoept laat ik het nog wel eens als je het samen doet is dat niet zo)
of met je man of een vriendin komt het allemaal prima goed

groetjes brenda

Ik vind het ook behoorlijk frustrerend al die kilo's erbij. Ik vermijd eigenlijk de weegschaal en ook spiegels die mijn lichaam volledig laten zien probeer ik zo min mogelijk tegen te komen.
Ik voel me echt lelijk, ook al zijn er best veel mensen die zeggen dat ik een mooie buik heb. Ik kan bijna niet wachten tot ik straks bevallen ben en weer enigzins iets van mijn oude figuur terug kan krijgen. Om nog maar niet te beginnen over al die striemen op mijn benen en buik. De meesten liggen gelukkig aan de onderkant van mijn buik zodat ik ze niet zie, maar op mijn benen heb ik er behoorlijk wat gevonden.

Ik ben laatst op de weegschaal gaan staan en toen bleek dat ik 93,5 kilo woog. Dat houdt in dat ik ongeveer 18,5 kilo ben aangekomen sinds het begin van de zwangerschap. Dus ik ga er vanuit dat ik wel over de 20 kilo ga, maar ja, dat zien we dan wel weer.

Soms denk ik dat het komt omdat ik vlak voordat ik zwanger raakte ben gestopt met roken, maar ik snoep eigenlijk niet echt veel meer. Heb veel last van maagzuur, dus er gaat eerder te weinig dan teveel in.
Maar omdat ik helemaal niet lekker in mijn vel zit, hang ik hele dagen op de bank voor de tv. Ik beweeg gewoon te weinig, maar ik heb daar op het moment gewoon veel moeite mee.

hey barbara,

ook dat is heel herkenbaar..... doordat je gewicht stijgt en je niet blij met jezelf bent voel je je rot en dan kotm er niets uit je handen, terwijl je juist iedere keer dat je wat hebt gedaan je je zo lekker zult voelen dat je heel anders naar jezel fgaat kijken! probeer het eens om te draaien niet je rot voelen en daarom niets kunnen maar juist dan een stukje gaan lopen of fietsen en door de kick die datgeeft je geweldig gaan voelen! echt waar het werkt!

ik heb het ook gehad woog op het einde 115 kilo! en heb daardoor bijna geen foto's of filmpjes van mezelf toen ik hoogzwanger was, terwijl vriendinnen fotoreportages van hun buik maakten (zijn ze gestoord wie wil daar nou aan herrinnerd worden!) wilde ik zo min mogelijk gezien worden, dat heeft wel geleid tot en postnatale depressie en heel veel spijt dat ik zo niet volop kon genieten van mn zwangerschap....

het is echt niet te laat om nu nog op te gaan letten en door nu te bewegen zul je na je zwangerschap ook weer veel sneller op gewicht komen dus kom van de bank af en doe iets!!!!
(hihihi ik lijk ratelband wel)
ik ga vanaf januari 1 keer per week zwangerschapszwemmen echt super en iedereen is daar dik je voelt je dan erg lekker probeer ook eens zo iets.....

meiden heel veel suc6 en ik hoop dat jullie m niet te   lastig vinden maar ik weet precies wat het is om het me te maken en ben er nu ook nog steeds weer bang voor maar probeer wel zoveel mogelijk te genieten al is dat niet makkelijk af en toe

gr brenda

Bedankt lieve meiden!

Het doet me goed om jullie verhalen te lezen. Iedereen roept maar je bent zo mooi zwanger, maar ik zie bijna alleen maar dikke benen en dijen groeien..
Ik ben vandaag begonnen om minder te snoepen, want ik weet heeeeeel goed waar het kwaad vandaan komt. Dus minder snoep is een eerste stap. En na mijn bevalling gewoon weer aan het Atkinsdieet (daar ben ik vorig jaar zoveel mee afgevallen).
De komende 16 weken nog even doorzetten en dan is de lieve kleine er en dan maar weer aan de lijn.
Jullie ook allemaal succes met het groeien en het er weer af krijgen!
Nogmaals bedankt voor jullie reacties, ik zit al iets minder in de put. Erg fijn zo'n site!

Liefs,
Beatrijs

Terug
Bovenaan