Stijgende bloeddruk 30weken

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik ben momenteel 30 weken zwanger. Gisteren nog een echo gehad en die was goed. Wat mij opviel was dat mijn bloeddruk 115/75 is geworden terwijl ik hiervoor altijd rond 100/60 had. Ben laatste tijd wel vaak misselijk dat ik moet kolkhalzen, ben soms ook duizellig. Heb me klachten gezegd maar gynaecoloog vond dat het wel bij 30 weken passen. Voor bloeddruk heeft ze niks over gezegd. Ik ben zelf klein dus 100/60 was voor mij een hele normale bloeddruk, ik weet dat 115/75 nog wel onder de normale grens zit, maar voor mijn bouw vind ik het wel veel en het is vergelijken met hiervoor wel in een keer veel gestegen. Zijn er mensen die ervaring hebben? </p>

Hoi,
Je bloeddruk heeft niks te maken met je bouw. Vriendin van mij is mega slank en klein en had een super hoge bloeddruk ineens. 
Ik kan me nog herinneren dat die van mij ook wat opliep tegen het einde. Zat altijd rond de bloeddruk die jij hebt. Soms de onderdruk iets lager andere keer weer zo. 
Waarschijnlijk als je m morgen weer meet is ie weer anders. 

[quote quote=10229683]Hoi, Je bloeddruk heeft niks te maken met je bouw. Vriendin van mij is mega slank en klein en had een super hoge bloeddruk ineens. Ik kan me nog herinneren dat die van mij ook wat opliep tegen het einde. Zat altijd rond de bloeddruk die jij hebt. Soms de onderdruk iets lager andere keer weer zo. Waarschijnlijk als je m morgen weer meet is ie weer anders.[/quote]
Hoi
Ik heb het thuis gemeten en het was 105/80 dus niet veel verschil met die van gisteren. Misschien dat er wel verschil zit tussen de apparaat die ik thuis heb en die apaaraat van het ziekenhuis. Maar 105/80 zit ook ver naast met mijn oude bloeddruk 110/60. 

Een handmatige om het zo te zeggen meet altijd beter dan een elektrische. Deze waren bij mij altijd hoger. 
Ook of je rustig bent, zenuwachtig etc. 
Hou het voor jezelf even in de gaten. Als zij geen ‘probleem’ zien dan kun je daar vanuit gaan!
Succes :)

Eens met dat bloeddruk niks met je lengte of bouw te maken heeft. Daarnaast zit je nog ver onder de grens om je zorgen te hoeven maken én je bloeddruk stijgt aan het einde van de zwangerschap gewoon. Daar komt nog bij dat het een momentopname is, de ene keer heb je een lagere bloeddruk dan een andere keer. Afgelopen weekend had ik een bloeddruk van 115/75, terwijl ik normaal rond 105/58 zit. Nou was het bij mij wel aan het rommelen geweest dat weekend, dus waarschijnlijk heeft mijn lichaam zich meer in moeten spannen. Maandag met de controle was ie weer lager... Dus momentopname ;)

Ik heb een bovendruk gehad van 145 een tijdje lang. vervolgens ben ik met 38 weken ingeleid. 
Nu met mijn 2e zwangerschaps heb ik weer een hoge bloeddruk telkens, maar mey de oude meter “ valt het wel mee” word mij verteld

Ik had een keer 140/80 bij gynaecoloog. Meestal is mijn bloeddruk nu veel lager 110/70 is nu normaler voor mij. Daar maakten ze zich ook geen zorgen over. Is inderdaad een momentopname. Je zit nog lang niet op de bloeddruk waarbij ze actie gaan ondernemen. En je bloeddruk heeft niets te maken met je figuur dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. 

Hoi allemaal,
Het is niet alleen de bloeddruk, maar ook de misselijkheid, duizeligheid en kortademigheid. Daarnaast heb ik nog trillende handen en zweet ik. Vandaar mijn zorgen. 

Terug
Bovenaan