Stijgende bloeddruk-tips?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben nu 35 weken en 3 dagen zwanger en vanochtend bij de verloskundige was binnen 13 dagen tijd mijn onderdruk gestegen van 70 naar 90. Ik wist het al, want ik voel het al een paar dagen aan mijn lijf.   De bloeddruk is vier keer door haar opgemeten maar bleef op dezelfde stand. Ik moest een urinetest doen, maar daar zat geen eiwit in. Bij mijn eerste was de bloeddruk bijna constant hoog, maar nu heb ik een perfecte bloeddruk gehad de hele zwangerschap door. Ik moet donderdag weer terugkomen en vrees dat het dan erger is. Ik voel de bloeddruk gewoon stijgen hoe rustig ik me ook probeer te houden. Ik moet volledige rust houden, maar dat gaat dus juist niet en daar zit een deel van het probleem.

Sinds twee weken (zo fijn verlof te hebben pffff) is eindelijk de aannemer begonnen met het aanbouwen van een kamer aan het huis. Met vier man sterk staan ze iedere ochtend om 08.00 uur op de stoep en er zit niets anders op dan het huis uit te vluchten. Soms slaap ik vier uur op een nacht, maar moet ik er toch om 07.00 uur uit. Deze ellende gaat nog twee weken duren. De herrie is zo erg, dat je echt niet thuis kan blijven.

Daarnaast heb ik twee mannetjes van 2 en 4 rondlopen, dus ook in de avond en in het weekend is het druik, druk, druk en op woensdag en vrijdag loop ik nu al twee weken met allebei de mannen buiten. Mijn ouders proberen zoveel mogelijk te helpen, maar zijn al op leeftijd (71 en 76) en mijn moeder is invalide. Mijn man doet zijn best en is erg bezorgd, maar heeft een baan waarin verwacht wordt dat hij 60 uur aanwezig is. Deze hele week is hij pas na negenen thuis, dus doe ik alles.

Zelfmedelijden heeft geen zin, maar dit was even ter inleiding zodat jullie weten waarom rust er dus niet in zit. Hebben jullie tips hoe je bloeddruk naar benden kan. Ik heb vandaag al meteen zoutarm gegeten, maar misschien helpen ook andere dingen???

O ja, afgelopen week kreeg ik van mijn baas ook nog een opzegging in de bus (heel lief en integer en netjes gewacht tot aan mijn verlof) omdat ze niet voldoende werk hebben.

Groetjes,
een mama die niet het ziekenhuis in wil en kan.

Ik heb dit in vorige zwangerschap ook gehad en ik moest direkt zoutLOOS gaan eten....alles zonder zout zelfs je brood!!!! en bleekselderij eten je kan het zo eten of er een soort bouillon van maken dat is vochtafdrijvend en dat helpt en veel water drinken.....bij mij hielp het wel dus heel veel succes en sterkte.

Gea

Terug
Bovenaan