stijgende bloeddruk..........

A

Anoniem

Guest
Vanmorgen ben ik bij de vk geweest.Mijn energie werd al wat minder.  Ik heb last van mijn rug en ook wat van mijn bekken en wat ik het vervelendst vind: mijn bloeddruk begint te stijgen.(en mijn hb ook)  Daar baal ik erg van. Was het mijn eerste geweest had ik daar geen probleem van gemaakt, maar het is bij een paar zwangerschappen zo gegaan en meestal eindigt dat in een ziekenhuis bevalling met een onderdruk van boven de 100. De vk pakte het gelukkig goed op. Verder is alles nog prima. De baby doet het goed, mijn buik groeit nog steeds en de baby ook. Zelf ben ik wel afgevallen, maar dat vind ik geen probleem.
Ik moet nu wat eerder terugkomen en rustig aandoen!! Alsof dat makkelijk kan met 5 loslopende kinderen. Het zijn schatjes hoor! Nu ook één zit er te lezen (zit net in gr. 3) de jongste 2 spelen heerlijk samen met duplo en m'n oudste zoon speelt boven met de technisch lego. Maar ja, er is ook nog e.a aan was, stof- en zuigwerk en die ritjes naar school!
Ik schuif het nu nog maar op alle stress om alles op tijd klaar te krijgen in huis en de spanning voor 'onze eerste brugpieper', ik krop altijd alles op nl.   We wachten verder af...........
Francien

Hoi Francien,

Spannend hè die bloeddruk. Ik maak me er nu ook veel drukker om, omdat het bij de 1e zwangerschap ook eindigde in een ziekenhuisopname en een onderdruk van 110-120. Toen vond ik het een stuk minder spannend (ben erfelijk ermee belast) dan nu; heb er nu wel een kleintje bij lopen. En jij 5 kan me de stress heel goed voorstellen! Wat moet je met ze als je naar het ziekenhuis moet?!

Het vervelende is dat je ook niets anders dan rustig aandoen kunt doen. En proberen je emoties te laten gaan, want opkroppen is natuurlijk niet bevordelijk (maar dat weet je zelf wel). Hopelijk kunnen je kinderen een beetje helpen het huis netjes te houden... En misschien is gezinshulp iets? Dat heeft mijn moeder in de laatste maand(en) bij ons steeds gehad (heb 4 zusjes) en die had ook steeds een te hoge bloeddruk. Dat geeft wel wat rust lijkt me.

Heel veel succes in ieder geval, hopen dat hij niet verder stijgt!!!

Liefs Marjanne

Ook mijn bloeddruk is weer aardig aan het  stijgen, de gyn. zei dat als de bloeddruk zo hoog  blijft ik niet onder een ziekenhuisopname uitkom ( 140/98 ). Dus ik doe het nu maar heel erg rustig aan en laat mijn zoon van 5 jaar maar door andere moeders van school naar huis brengen, mijn vriend kan hem gelukkig s'morgens zelf brengen, tussen de middag blijft hij dan over, gelukkig vindt hij dit erg leuk, zo heb ik tot 15.00 uur tijd om te rusten want een ziekenhuisopnam zie ik echt niet zitten ik moet nu nog 7,5 week en als je die in het ziekenhuis moet doorbrengen dan duren ze wel erg lang.

Groetjes

Ik probeer ook rustig aan te doen, maar heb ondertussen ook last van zoiets als nesteldrang. En er lopen nog 5 kinderen rond. Het ging de hele zwangerschap prima, ik heb dus in feite niet veel te klagen, maar ik baal er wel enorm van. Ik weet niet hoe hoog het nu is, maar vandaag ben ik niet echt lekker, vreselijk moe, wat hoofdpijn en lekker gejaagd. Ik vermoed dat hij weer stijgende is. Nu kon hij nog even tot ik bij de 100 kwam, maar ik heb er absoluut geen zin in. Het is zoiets ongrijpbaars en je wordt er zo moe van! (ik wel tenminste!)
Jij ook succes!

Francien

Terug
Bovenaan