stijve vingers

Hoi,

Sinds gisterochtend heb ik van die stijve vingers, vooral 's morgens. Na een tijdje als ik mijn handen weer heb gebuikt dan gaat het weer wat beter, maar dat stijve gevoel hou ik wel.

Volgens mij komt het doordat ik vocht vasthoudt in mijn vingers. Mijn ringen zitten namelijk ook erg strak.
Het rare is dat mijn vingers er niet uitzien alsof er vocht in zit. Ze zien er het zelfde uit als altijd.

Is er misschien nog iemand dit dit heeft?

Kruimel

Hoi Kruimel,
Het kan ook zijn dat je wat vocht vasthoudt in  je polsen (carpaal tunnel syndroom).
Dan heb je een beetje een dood gevoel in de vingers. Wanneer je ze even plat weglegt, gaat de doorbloeding weer beter stromen. Als je er s nachts veel last van hebt, kan je evt. met polsbeschermers slapen, zodat je je polsen recht houdt.
Verder kan je er weinig aan doen. Gaat weer over na de zwangerschap
Liefs Loesl

Hoi Kruimel,

Ik heb er ook last van hoor. Is volgens mij wel van vocht vast houden. Nu met dit warme weer heb ik er ook meer last van. Ik heb mijn ringen in ieder geval al een paar weken gelden afgedaan, want ik zou het jammer vinden als ik ze kapot zou moeten knippen wanneer mijn vingers echt dik gaan worden. Het helpt bij mij wel als ik de vingers een beetje masseer en het is ook lekker om je polsen  + handen  even onder de koude kraan te houden.

Liefs Janine

Dat is van het vocht ja, heel irritant is dat. Ik had het bij mijn vorige al vanarf 24 weken, op het eind waren zelfs mijn duim en wijsvinger nagenoeg de hele dag gevoelloos. Dat was echt zooooo irritant. Dit keer heb ik geluk, ik heb het sinds gisteren een beetje in mij enkels, maar ik ben al 37 weken dus zo erg is het is niet voor mij.

Jane 37 weken sept forum

Ja...
Ik heb het ook...vooral 's ochtends en 's  avonds...
En dan vooral in mijn middelvingers....hihi
een beetje een doof gevoel inderdaad, de gyn zei dat dit idd aan het vocht ligt.
Ik  heb ook flink last van vocht in mijn voeten!
nog ff volhouden, dan zijn we er weer vanaf...  't gaat gelukkig weer vanzelf over!
liefs Ciske

Hoi Kruimel,

Ik heb ook last van stijve vingers. Gelukkig heb ik enkele weken geleden mijn ring al afgedaan. Dat zou mij nu niet meer lukken.
Ik doe een aantal knijp- en strekbewegingen met mijn handen en vingers. Ik heb het idee dat dat wel een beetje werkt. Aangezien ik ook veel vocht vasthou in mijn voeten en enkels zit ik aan de venkelthee.
Tip: doe je ringen af voordat je vingers zo knellen dat je ringen moeten worden doorgezaagd. Dat zou zonde zijn.

Sterkte met dit kwaaltje,
Kim

Terug
Bovenaan