Stikken in appels?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje. Ik hoorde laatst dat er een bay van net een jaar in een stukje appel was gestikt omdat toen ze zich verslikte de appel in haar keeltje uitzette en daardoor er niet meer uitkwam.
Nu heb ik dit van horen zeggen, maar nu is mijn vraag: Gebeurt dit met appels?
Het lijkt mij dat als dit kan gebeuren met appels, ze dit toch niet in fruithapjes doen en je dit aanraadden te geven aan je kindje?
Ik weet dat je geen zachte snoepjes moet geven want juist deze zetten zich uit in de keel, maar van appels heb ik het nog nooit gehoord.

Heeft er iemand een idee? Want ik vind het best eng....

Liefs Reneke

Kan me eigenlijk niet zo voorstellen dat appel uitzet? Als jezelf een stukje appel heel lang in je mond houd wordt het volgens mij alleen maar droog en brokkelig...
Maar ik merk wel dat Kyan (11mnd)  zich heel snel in stukjes appel verslikt!
Ik heb hier ergens al gelezen dat het met grotere stukken appel beter gaat, dat is hier ook zo, hij raspt dan de appel met zijn voortandjes, alleen had ik dan laatst weer zo'n appel die dan afbrokkelde  Das geen aanrader!

Grtz Saskia

Ik heb nog nooit gehoord dat appels uitzetten, maar het kan wel dwars in de keel blijven hangen. Daarom kook ik de appel nu nog voor Renske (7 maanden) en prak hem daarna. En toen mijn oudste 1 was raspte ik de appel, het heeft wel lang geduurd voordat zij de harde stukjes appel goed kon eten.

verslikken in kleine stukjes die je aanbied gebeurt eerder dan een groot stuk aan bieden. Op zo een moment kan een kind zelf doseren hoeveel hij eet en dus in de mond heeft en er af bijt/ schraapt met de tanden dan een kant en klare brok appel in je mond.

Hier krijgt Zoë al het eten in stukken waar ze zel stukjes afbijt (heeft nog geen tanden is ruim 10 maanden) en dat gaat eigelijk prima.

groetjes joyce

Terug
Bovenaan