Stikken in de spuug.

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Mijn dochtertje van 4 maanden spuugt vrij veel. (volgens het cb "mondjes" al denk ik van niet) Dit is niet zo erg, maar de afgelopen tijd heeft ze vaak opeens heel veel vocht in haar mond. Doordat ze natuurlijk op haar rugje ligt is het gevolg dat ze vrijwel stikt. Dit ziet er heel eng uit en zodra ik het zie dan pak ik haar meteen op zodat ze weer lucht krijgt. Ze moet dan ook erg hoesten.

Hebben jullie kindjes dit ook? Of zou ik dit na moeten laten kijken?

Groetjes, Pauline
 
Ons kereltje heeft dit ook gehad, zodra je hem rechtop hield kwam er een golf speeksel uit zijn mond.
Ik vond dat dusdanig vreemd dat ik ben gaan googlen, samen met het overstrekken en het gewone spugen kwam ik uit op de site van de osteopaat.
Hij constateerde dat de aansluiting maag / 12 -vingerige darm niet helemaal soepel liep..
Geloof het of niet, na een paar behandelingen was het over...Weet alleen niet of een HA dit ook kan zien...

Groetjes Saskia
 
Ik begrijp je volkomen...Mijn zoon had dit ook al vanaf 2 maanden.
Mij werd geadviseerd door het CB om zijn voeding te veranderen, hij krijgt nu Omneo van Nutrilon en het heeft wel geholpen.....maar vraag het wel na bij het CB of kinderarts.

succes
FF
 
Hoi Pauline,

Mijn zoontje (9 weken) heeft last van verborgen reflux (maagzuur dat omhoog komt en hij weer doorslikt) en had ook erg veel speeksel in zijn mond en verslikte zich veel. Hij krijgt nu Nutrilon AR en 5 mg Losec per dag (maagzuurremmer) op advies van de huisarts. Dus ook mijn advies: ga daar even langs.

Groet
Lies

 
Hoi Pauline,
Helemaal eens met Lies! Het zou inderdaad best verborgen reflux kunnen zijn. Daar had mijn dochter ook last van, waardoor het 's nachts vaak leek alsof ze stikte. Ik zou even langs de huisarts gaan!
Groetjes, Patricia
 
Mijn dochtertje had reflux en spuugde veel, was er echt ziek van en had pijn.

Mijn angst was idd dat ze zou stikken in haar spuug. Maar volgens het cb en Ha is dat niet mogelijk. Omdat ze dan automatisch hun hoofd draaien. Nou mijn meisje niet. Daarom heb ik haar tegen de adviezen in altijd op haar zij te slapen gelegt.

Ik zou in iedergeval eens bij de HA langs gaan of een verwijzing vragen naar een KA zeker als je zelf twijelt volg je gevoel.

liefs
 
Terug
Bovenaan