stil staan in ontwikkeling door kleine virus ??

Mijn kindje van 4 maanden, brabbelde volop.
Nu heeft hij een klein virusje achter de rug : niezen, vieze neus en pusoogjes
en nu valt het me op dat hij sinds een paar dagen niet meer brabbelt.

Moet ik me zorgen maken of hoort dit erbij ?
Ik mis de geluidjes nu al. Was zo gezellig
 
Hoi nicole,

Ik denk dat hij niet stil staat in zijn ontwikkeling, maar op dit moment bezig is met iets anders te ontwikkelen, rollen, kruipen, dingen oppakken enz.
Dat hoef je niet altijd meteen te zien,maar als ze daar mee bezig zijn concentreren ze zich daar volledig op is mijn ervaring, mijn zoontje(10mnd) kan al 6 woordjes zeggen sinds een paar maanden maar de laatste weken is hij bezig om te leren kruipen, en zegt hij een stuk minder woordjes.
Ik denk dat het voor baby's nog te moeilijk is om die dingen te combineren, pas als ze de ene ontwikkeling weer hebben afgerond gaan ze het samenvoegen, dat is tenminste mijn ervaring, misschien kun je eens kijken of hij met bv kruipen ofzo bezig is..
Je kunt het natuurlijk altijd eens navragen op het cb..

Groetjes Mary jane
 
Hoi Nicolle,
Het kan zeker zo zijn dat hij met iets anders bezig is in zijn ontwikkeling.
Maar ik weet ook dat als kleine kinderen ziek worden dat hun ontwikkeling dan
een stapje teruggaat. Dat is bij onze zoon ook steeds het geval geweest.
Ineens kon hij dan iets niet meer wat hij voor die tijd wel kon,
Gelukkig komt het vanzelf na verloop van tijd wel weer terug.
Maar het kan ook zomaar dat hij eerst andere vaardigheden ontwikkelt en daarna pas
weer gaat brabbelen. Je weet maar nooit.
Afwachten.
Succes en groetjes Melanie mmv Quinten (31-08-04)
 
hoi,

Het kan zeker zo zijn dat door een   kleine ziekte de ontwikkeling even wat langzamer gaat. Maar dat halen ze vanzelf weer in hoor! Het kan inderdaad ook zo zijn dat hij gewoon even met andere dingen aan het ontwikkelen is. Dus ik zou me niet al te grote zorgen maken!

Groetjes
Gertrud  
 
Terug
Bovenaan