Stilstaan in de ontwikkeling

A

Anoniem

Guest
hallo

Ik lees hier steeds van iedereen die ineens zo snel ontwikkelt en ik ben jaloers! Stijn staat echt al maanden stil er gebeurt niets. Toen hij 8 maanden was stond hij al en al snel liep hij langs de tafel en zo en kon oversteken tussen stoel en tafel. maar nu is hij bijna 13 maanden en er is niets verandert.

Nog steeds loopt hij langs de tafel en dergelijke, maar los lopen zie ik dit jaar niet meer gebeuren.

Ook met praten heeft hij geen vooruitgang geboekt. Dag is nogsteeds het enige woordje wat hij zegt en in de juiste context plaatst.

Ook tanden schiet niet op. Hij heeft nu al 2 maanden 5 tanden en dat is het.

Het begrip van het woord nee is hier trouwens ook nog heel ver te zoeken, geloof niet dat hij ook maar een beetje een idee heeft wat daar de bedoeling van is.

Is het normaal dat hij zolang stil staat. Nu zou er toch weer een keer wat moeten gebeuren of niet? HIJ is heel blij en lief, slaapt eet en drinkt goed, dus feitelijk heb ik niets te zeuren maar ik zou het zo leuk vinden als hij weer iets nieuws gaat doen.

In het begin zeiden mensen ( vooral mijn schoonmoeder) dat hij zo voor liep op de gemiddelde ontwikkeling. Trots dat ik dan was, maar nu merk ik gewoon dat hij helemaal niet meer vor loopt. Hij loopt ook zeker nog niet achter dat weet ik ook wel, maar ik vind het wel jammer dat hij nu niet meer zo snel gaat.

Als ik het van iedereen hier lees lopen er volgens mij al heel veel en ook kletsen gebeurt ook al veel. Hoe kan dat nou, ik doe echt mijn best om hem te stimuleren

Carina

Ps wat een zeikerd ben ik he? zal wel door de zwangerschapshormonen komen. ben ook zo moe....

hoi hoi

ik had ook een berichtje achter gelaten wat ze nu allemaal in een week gedaan had ( tanden, lopen,enz)
maar linsey stond zelf met 10 maanden twee dagen daarna liep ze aan de tafel enz, nu met 13 maanden gaat ze pas los lopen. dus dat heeft wel even geduurd en ze loopt alleen los als we haar midden in de kamer zetten en van de bank naar tafel en omgekeerd. tanden heeft ze nu pas sinds een week, dus erg laat met 13 maanden.
er komt echt wel in een keer een sprong hoor hier stond het ook maanden stil.
en praten probeerd ze wel ze begint nu klanken en woorden na te doen, en dat lukt nu aardig goed. laat hem het lekker op zijn eigen tempo doen komt vanzelf ( ik had de hoop op tanden al opgegeven hihi)

groetjes danielle

Hoi Carina,
Je bent geen zeikerd hoor, gooi alles er maar uit!
Maar dat zie je dus heel vaak met kinderen die vroeg zijn met bepaalde dingen; meestal trekken ze zich weer recht met anderen op een bepaald moment.
Er zijn er maar weinig die zo snel blijven gaan.
Chloë loopt ook nog niet hoor en ook ik zie dat voorlopig niet gebeuren. Zij zat ook effe in zo'n sprint; kruipen, gaan zitten een ook gaan staan en langs de tafel lopen.
Maar daar is het bij gebleven.
Hier heb ik dan weer wel het idee dat ik eindelijk tot haar door ga dringen mbt tot 'nee'.
Dus er is nog hoop.
Sil

Hoi Carina,

Je zeurt helemaal niet hoor! Het is gewoon raar die ontwikkeling. Heather kon   3 maanden geleden 5  woordjes goed en in context zeggen, papa, mama, oma, dexter (soort van, is onze hond) en dag... Die zijn helemaal weg. Papa en mama komt nu weer terug, maar de hond (die toch regelmatig met naam (en toenaam...) genoemd wordt) blijft bijvoorbeeld naamloos... Ik snap er helemaal niets van!

Groetjes,

KT

Zeuren? Helemaal niet. Wij zijn allemaal moeders die het allemaal maar ff moeten doen.
Mijn dochter van 14 mnd loopt toevallig al wel en wat betreft de tanden schiet zij nu opeens in zo'n curve. Afgelopen twee weken drie kiezen en een hoektand.
Maar wat betreft jou kleine zou ik mij geen zorgen maken.
Ik heb een neefje van  11 maand en die rolt zo af en toe op zijn buik en daar houd het dan ook mee op.
Ik ben ervan overtuigd dat ieder kind zijn eigen tempo heeft. Niets forceren want ik ben ervan overtuigd dat kinderen dat ook in de gaten hebben. Het komt echt allemaal wel goed joh.

Fijne feestdagen

gr lies

Terug
Bovenaan