Stimuleren?

Waneer begint de baby haar/zijn handjes gebruiken (dingen te pakken enz.)? Mijn dochter van 10 weeken weet nog niet dat ze handjes heeft,ze doet nog nieks ermee.Is het nog te vroeg of zij is te laat? Ik weet dat elke baby eigen tempo heeft in de ontwikkeling, maar kan ik mijn dochter niet klein beetje stimuleren en zo ja, dan hoe?

 
Mijn zoontje is bijna 13 weken oud en is sinds een week of twee wel interesse gaan tonen voor zijn handen. Hij houd nu wel iets vast maar heeft geen idee wat hij er dan mee moet. Ik laat het maar gewoon vanzelf komen. Wat hem op dit moment meer bezig houd is om te kijken of allebei zijn handen tegelijk in zijn mond passen en langzaam aan is hij geloof ik zijn duim aan het ontdekken. Geen haast joh...dat komt allemaal vanzelf.
Groetjes
 
Mijn zoontje is nu 4 maanden en sinds een week of 4 is die met zijn handjes bezig eerst vrnl 1 hand en sinds 2 weken ontdekt die ook nog een andere hand te hebben.Hij grijpt dingen alleen als ik ze aanreik en pakt nog niet zelf.10 weken is echt nog veel te vroeg hoor het komt echt wel vanzelf en trek je niet teveel aan wat er in alle boeken wordt geschreven als je die allemaal moet geloven zouden we wel erg veel van onze ukkies moeten verwachten.Geniet lekker van je ukkie.
 
wat wij deden was de babygym gebruiken. Toen ze met haar armpjes aanhet maaien was, knalde ze daar tegenaan met haar handjes. Zo kreeg ze in de gaten dat haar bewegingen dat geluid maakte en begon ze het langzaam ook gerich te doen. Maar dat was ook pas met een week of 12.
 
Mijn zoontje is nu 11 weken en heeft zijn handjes ook al ontdekt. Misschien scheelt het dat hij bijna 3 weken 'te laat' is geboren dat hij iets vooruit loopt in zijn ontwikkeling, want hij speelt er al ruim een week mee. Zelf iets vastpakken is nog niet aan de orde maar als ik mijn vinger in zijn handje stop brengt hij die wel al naar zijn mond.
Inderdaad: ieder kind onwikkelt zich op zijn/haar eigen tempo!!
 
Waarom zou je het stimuleren als ik vragen mag.
Het is toch belangrijk dat ze in alle rust groot kan worden.
Laat die kleintjes lekker klein zijn.
Het gaat allemaal al snel genoeg.
Als het haar tijd is komt ze er van zelf wel mee.
Ze is nu 10 weken waar praten we over zeg.
 
Terug
Bovenaan