Stinkende borstmelk

Als ik melk uit de vriezer haalt, laat ik dit in de nacht in de koelkast ontdooien. Als ik het de melk in de middag dan wil geven dan stinkt die melk! Maar stinken naar bedorven melk, ook proeft het met een vreemd smaakje. Dit is me nu 2x gebeurt. Het was wel melk die ietsje ouder was ik denk het eerste zakje een maand +/- en die van vamiddag was van 3,5 maand terug.<br />Is het normaal dat het stinkt? Kan ik de melk allemaal weggooien? Kan ik het gewoon gebruiken? Heb ik te lang gewacht met het in de vriezer te steken?<br />Dankjewel voor het lezen x<br />
 
Dat is heel normaal. In de moedermelk zit een enzym die helpt bij het verteren van de melk. Dat zorgt er in de vriezer voor dat het heel erg kan gaan stinken en vies smaken. De geur en smaak betekent niet dat de melk niet meer goed is, en veel kindjes drinken de melk gewoon op. Je kunt het ook gewoon geven. Als je kindje het niet wilt drinken, kun je de melk na het afkolven pasteuriseren, dat stopt de werking van het enzym. Soms helpt het ook om de melk na het invriezen nog te pasteuriseren, dus dat kun je proberen als je kindje de melk niet wilt drinken. 
Hier lees je er meer over: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/282-bewaren-van-moedermelk 
 
Terug
Bovenaan