stinkende oortjes

Hey,

Ik heb een vraagje. Mijn zoon is as di 13 weken en hij heeft nu stinkende oortjes. Ik kwam er vandaag achter. Je moet wel tegen zijn oortjes ruiken om het te ruiken maar het is een aparte geur. Ik heb ook heel veel oorsmeer eruit weten te halen, niet met een wattenstaafje, dat mag niet, heb ik begrepen, maar voorzichtig met de achterkant van een tandenstoker.....er kwam best wel veel uit. Hij is een blije baby en hij heeft hier helmaal geen last van, nu nog, ik hoop dat het niet een oorontsteking wordt ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee, en kunnen jullie me aub helpen, het lijkt me nl vreselijk om een kind te hebben met oorontsteking....

Groetjes, Ellen

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij had de kraamhulp mij al verteld dat ze last gaan hebben van veel oorsmeer, omdat alles op gang gaat komen, evenals de traanbuisjes die niet gelijk vanaf het allereerste begin werken, maar ga alsjeblieft met niks in het oor zitten pulken!! met een wattenstaafje kun je het vuil terug duwen en kan het vast komen te zitten, waardoor ze oorontsteking kunnen krijgen, maar met een tandenstoker kan je helemaal van alles beschadigen waardoor ze ook een oorontsteking kunnen krijgen of erger nog, bijv blijvende oorbeschadiging!! Liever dat je het er gewoon uit laat komen of even langs de dokter gaat die daar wat druppeltjes voor kan geven...

Heel veel succes ermee, want ik kan me voorstellen dat het niet fijn is!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Hoi ellen

het kan wel kloppen wat jij zegt , ik heb dit ook gehadt met m,n oudste dochter ..
en die is nu 8 jaar en heeft geregeld last van een oorontsteking:S maar die heeft ook last van heel veel oorsmeer (ook al toen ze een baby was )
maar ga niet pulken in je babys oren , ik weet het lijkt vies enzooo maar doe het niet haal alleen wat je ziet weg en dat is dan voor in de oortjes in de schelp zeg maar maar ga niet naar binnen het komt er vanzelf wel uit !

wat je het beste kunt doen is na het badderen de oortje goed droog en schoon maken maar ga niet naar binnen ! (door de warmte van het water komt het beter los)

ik ben hiervoor zelfs naar de dokter geweest en die zegt dat het niet erg is en je kunt er verder niet veel aan doen ...en het kan ook geen kwaad

je heb nu wel van die spuitdingentjes , alleen weet ik niet of het mag bij babys en of ze werken want ik heb ze nooit geprobeert , miss is dat een idee ? zodat miss het vuil naar buiten druppelt... maar dan kan je miss beter eerst contact opnemen met je dokter en de gebruiksaanwijzing lezen .

het klopt het is niet fijn als je kind oorontsteking heeft , maar er zijn druppels voor en verzacht de pijn en dan is meestal bij m,n dochter de volgende dag al weer over

hoop dat je er iets aan heb

liefs van anna

Hoi,

toen mijn tweede zoon last had van veel oorsmeer heb ik op advies van de huisarts er een paar druppeltjes zonnebloemolie in gedaan. Gewoon een beetje op een watje en dan uitwringen boven het oortje (leg je kleine dan gewoon op de zij) en dan komt het vuil er vanzelf uit.

groetjes van marloes

o ja, als je toch vanbinnen perse wilt schoonmaken verkopen ze bij het kruivat babywattestaafjes. Daarmee kan je nooit te ver in het oor gaan.

Hoi,

Kyra heeft ook last van vrij veel oorsmeer en vind dat er niet echt lekker uitzien maar goed... het hoord er bij!
Ik gebruik van die babywattenstaafjes. Ideaal!! Je kan inderdaad nooit te ver in het oortje gaan maar je kan wel even het ergste weghalen. En het komt er ook vanzelf uit dus dat is heel erg fijn!

Groetjes,

Frieda

Heb je al achter de oren gekeken? Mijn dochter had ook een stinkend oor maar dat bleek een schimmeltje te zijn die achter de oren zat. Het was daar rood en wat vochtig met wat korstjes.  Heb er schimmeldodende creme voor gekregen van de huisarts en toen was het binnen een paar dagen over.

groetjes,
Anna

Hey allemaal,

Thanks voor de tips. Heb al vanaf het begin baby oorstaafjes, maar ik dacht dat ik die niet mocht gebruiken....en ik heb inderdaad alleen het zichtbare oorsmeer weggehaald ben niet in het oor gegaan.
Gelukkig dat jullie dit ook hebben gehad en dat het geen kwaad kan, ik had hier nog niets van gehoord en het is me ook niet verteld door de kraamhulp of cb.
Maar ik ga het zeker proberen met de babystaafjes, mocht het nodig zijn en de tip van de olie ook....
Ik heb al achter de oortjes gekeken en daar zit niets, dat ruikt ook heerlijk fris. Het is alleen in de oortjes.
Maar vanochtend toen ik er weer in rook was het een stuk minder, misschien omdat ik wat oorsmeer verwijderd heb, maar ik zal de tandenstoker niet meer aanraken!!

Groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan